کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران دوازدهمین تولیدکنندۀ فولاد جهان‏


کد خبر : ۴۲۸۲۹دوشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵:۰۶۷۱۷ بازدید

ایران در میان 66 کشور تولیدکننده فولاد که 99 درصد فولاد جهان را تولید میکنند، در ماه سپتامبر در جایگاه دهم قرارگرفته و در 9 ماه نخست امسال ...

ایران در میان 66 کشور تولیدکننده فولاد که 99 درصد فولاد جهان را تولید میکنند، در ماه سپتامبر در جایگاه دهم قرارگرفته و در 9 ماه نخست امسال دوازدهمین کشور بزرگ تولیدکننده فولاد در جهان بوده است.

به گزارش ایران‌جیب از ایلنا؛ در حالی ایران در ماه سپتامبر به ردۀ دهم تولیدکنندگان جهانی فولاد صعود کرد که در ۹ مــاه نخســت ســـال ۲۰۱۷ (از ابتدای دیماه ۹۵ تا پایان شهریور۹۶) تولید فولاد خام در گروه فـــولاد مبــارکه (شرکت فولادمبارکه، مجتمع فولاد سبا و فولادهرمزگان) به ۶ میلیون و ۱۲۰ هزارتن رسید که نسبت به مــدت مشــابه ســال قبل (۵ میلیون و ۳۳۵ هزارتن) ۱۵درصد رشد را نشان میدهد.

بنابر اعلام انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۷ به ۱۶ میلیون و ۲۳۳ هزارتن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۳ میلیون و ۲۱۰ هزارتن) ۲۲.۹ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه سپتامبر ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تن فولاد تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۵۸۸ هزار تن) ۴۰/۴ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، ایران در میان ۶۶ کشور تولیدکننده فولاد که ۹۹ درصد فولاد جهان را تولید میکنند، در ماه سپتامبر در جایگاه دهم قرارگرفته و در ۹ ماه نخست امسال دوازدهمین کشور بزرگ تولیدکننده فولاد در جهان بوده است.

بر اساس آمارهای انجمن جهانی فولاد، در ماه سپتامبر چین با تولید حدود ۷۲ میلیون تن، ژاپن با ۸ میلیون و ۶۰۰ هزارتن و هند ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در جایگاههای اول تا سوم قرار دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها