کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران امروز یکشنبه 36 واحد تقویت شد


کد خبر : ۴۲۷۸۶یکشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱:۰۴۳۸۲ بازدید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز 14 آبان ماه 96 با افزایش ...

معامله گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملاتی متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی بودند که هم‌زمان با انتشار گزارش‌های با اهمیت عملکردی شش ماهه شرکت‌ها شاهد پیشرو شدن گروه خودرویی‌ها به رهبری ایران خودرو بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز 14 آبان ماه 96 با افزایش 36 واحدی روی رقم 87 هزار و 905 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 54 واحدی عدد 17 هزار و 616 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 108 واحدی به رقم  94 هزار و 790 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 30 واحدی به رقم  61 هزار و 490 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 373 واحدی عدد  192 هزار و 220  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش دو واحدی روی رقم 972 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد ایران خودرو با 45 واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 38 واحد و گروه مپنا با 19 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت اصفهان با 34 واحد، پالایش نفت بندر عباس و ملی صنایع مس ایران هر یک تا 33 واحد و پالایش نفت تهران با 21 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 161 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 681 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 64 هزار و 95  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سپه، قند نقش جهان، کاشی پارس از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های قند ارومیه، پتروشیمی فارابی، حق تقدم خرید سهام ملی مس ایران و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله گنجینه آینده روشن بازگشایی شدند. 

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد بیش از 21 میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسان به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده این سهم روبه‌رو بود. 

در ایرانسفو نیز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد. 

براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی شاهد معاملاتی متعادل بود که معامله‌گران اغلب حقیقی بازار سهام هم‌زمان با معاملات درون‌گروهی و کد به کد در نمادهایی همچون ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی و سایپا شاهد پیشرو شدن گروه خودرویی‌ها به رهبری ایران‌خودرو بود. 

انتشار گزارش‌های عملکردی با اهمیت شش ماهه اغلب شرکت‌های بورسی در کنار تلاش شاخص کل بورس تهران برای شکستن سقف تاریخی 89 هزار واحدی باعث شده تا معامله‌گران بازار سهام، خود را برای روزهای شوکه‌کننده در بازار سهام آماده کنند. 

این در حالی است که نوسان قیمت‌ها در بازارهای جهانی و انتظار برای افزایش نرخ ارز، اصلی‌ترین متغیرهای بنیادی اثرگذار بر بورس تهران است. 

با این همه، تصمیم برای کوتاه کردن دوره تسویه معاملات اعتباری از سه روز به یک روز، سرعت فروش سهام و خروج نقدینگی از بازار را به گمان برخی فعالان بازار سرمایه افزایش داده است. 

امروز بازار سهام بازاری پرتحرک و متعادل بود که به رهبری گروه خودرویی‌ها شاهد سبزپوش شدن نمادگرهای منتخب بازار بودند. بازاری که همچنان برای خرید تک سهم‌ها و شرکت‌های برخوردار از سرمایه پایین اقبال نشان می‌دهد. 

منبع: فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها