کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارتباط استفعای حریری با سفر اخیر ولایتی به لبنان


کد خبر : ۴۲۷۶۴یکشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲:۲۷۹۶۵ بازدید

چند روز پیش نخست وزیر لبنان، سعد الحریری به عربستان رفته و با بن سلمان دیدار کرد. پس از این دیدار، حریری هیچ فضای منفی را منعکس ...

چند روز پیش نخست وزیر لبنان، سعد الحریری به عربستان رفته و با بن سلمان دیدار کرد. پس از این دیدار، حریری هیچ فضای منفی را منعکس نکرد، بلکه به بیروت باز گشت و حتی به نبیه بری اطمینان داد که اوضاع مرتب است و به وظایف دولتی اش بازگشت. حریری پس از این سفر به هر کس که به او مراجعه می کرد، می گفت ریاض خواستار استقرار و آرامش در لبنان و حفظ موازین قواست.

به عقیده تحلیلگران، حریری از طریق بن سلمان مطلع شده بود که روسیه قصد دارد اختلافات بین ریاض و تهران را برطرف کند و در این بین، سعودی ها خواهان نفوذ بیشتر در عراق، سوریه و یمن شده اند.

پس از این، ریاض در انتظار پاسخ ایران به خواسته اش بوده که از طریق حریری به آنها منتقل شده است. حریری نسبت به نقش روسیه خوشبین بود، اما پاسخ ایران که توسط هیئتی به ریاست علی اکبر ولایتی به وی انتقال یافته، پاسخی سلبی بوده که با خواسته سعودیها در راستای رفع اختلافات، هماهنگ نبوده است. بلافاصه حریری به سمت عربستان پرواز می کند تا جواب ایران در این باره را به آنها برساند. در این دیدار، مقرر می شود که حریری برای وارد آوردن فشار به حزب الله و کمک به حمله اقتصادی آمریکا به حزب الله، استعفای خود را مطرح کند.

منبع: انتخاب



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها