کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شکستن رکورد سفر به ترکیه


کد خبر : ۴۲۷۲۸شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۵۹۳۸۱۴ بازدید

بیش از یک میلیون و 890 هزار ایرانی به ترکیه سفر کردند ...
شکستن رکورد سفر به ترکیهشکستن رکورد سفر به ترکیه

اقتصادنیوز- جدیدترین آمارها از گردشگران ورودی ترکیه حاکی از آن است که رکورد سالانه سفرهای خروجی ایرانیان به این کشور تنها با گذشت ۹ ماه از سال ۲۰۱۷ شکسته شده و تعداد بازدیدکنندگان ایرانی آن به یک میلیون و ۸۹۶ هزار نفر رسیده است. این در حالی است که پیش از این، بیشترین تعداد گردشگران ایرانی ترکیه یک میلیون و ۸۸۵ هزار نفر بود که در جریان ۱۲ماه سال ۲۰۱۰ ثبت شده بود.

درحالی که سه ماه تا پایان سال جاری میلادی باقی مانده، پیش‌بینی می‌شود رقم گردشگران خروجی ایرانی سال ۲۰۱۷ به مقصد ترکیه بسیار فراتر از رقم فوق خواهد رفت. اکنون با احتساب ارقام ماه سپتامبر، ایران به سومین مبدا برتر گردشگری ترکیه پس از روسیه و آلمان تبدیل شده است. همچنین ارزیابی‌ها از میزان درآمدهای ترکیه از گردشگران ایرانی نشان می‌دهد که رقم تخمینی این درآمدها می‌تواند تا حدود 1.9 میلیارد دلار نیز برسد.

این حجم از سفر و هزینه‌کرد در سفرهای خارجی به ترکیه دلایل متنوعی دارد اما می‌توان بر غیرواقعی بودن نرخ ارز به عنوان عاملی برای ارزان شدن مصنوعی و در نتیجه تشدید این سفرها در کنار عواملی همچون زیرساخت‌ها و بازاریابی مناسب در ترکیه، برگزاری رویدادهای فرهنگی و برخی موارد دیگر تاکید کرد؛ عواملی که موجب انتقال سرمایه‌های ارزی کشور به ترکیه شد‌ه‌اند.

اسرار به جلوگیری از واقعی شدن قیمت دلار و به نوعی یارانه ارزی دولت به مسافران اصلی ترین عامل جذابیت سفر به مقاصد گردشگری خارجی از جمله ترکیه قلمداد می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها