کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تکلیف خودروهای معیوب تویوتا در ایران چیست ؟


کد خبر : ۴۲۷۲یکشنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷:۰۳۵۶۵۹ بازدید

تعدادی از خودروهای معیوب تویوتا در ایران در حالی به فروش رسیده که مشخص نیست این خودروها جمع‌آوری و رفع عیب خواهند شد یا خیر؟
تکلیف خودروهای معیوب تویوتا در ایران چیست ؟تکلیف خودروهای معیوب تویوتا در ایران چیست ؟

 اخیرا شرکت تویوتای ژاپن فراخوانی را برای جمع‌آوری برخی خودروهای تولیدی خود برای برطرف کردن نقص در سیستم کیسه هوا و صندلی این خودروها صادر کرده است.

شرکت تویوتا در سایت رسمی خود 30 مدل از محصولات این شرکت از جمله تویوتا یاریس، هایلوکس، کورولا و ماتریکس را به دلیل احتمال باز نشدن کیسه هوا در مواقع خطر و احتمال قفل نشدن صندلی در زمان تصادف برای رفع عیب فراخوان کرده است.طبق این اعلام از شش میلیون و 500 هزار خودروی مشمول فراخوان تعدادی از آن‌ها در خاورمیانه به فروش رفته که ایران نیز شامل آن است. با این حال مشخص نیست که آیا شرکت ایرتویا به عنوان نمایندگی رسمی شرکت تویوتای ژاپن در ایران نسبت به جمع‌آوری و رفع عیب این خودروها اقدام خواهد کرد یا خیر؟

با وجود تلاش خبرنگار ما برای گفت‌وگو با مسوولان ایرتویا در این زمینه هیچ یک از شماره تلفن‌های ثبت شده از این شرکت پاسخگو نیست. از آن سو نیز در سال‌های اخیر ابهاماتی در رابطه با نحوه فعالیت این شرکت در ایران مطرح بوده است.

در زمینه این ابهامات شرکت ایرتویا در تاریخ بیستم مرداد ماه 1389 با انتشار اطلاعیه‌ای در سایت رسمی خود اعلام کرده بود:" با توجه به اخبار منتشره در سایت‌های خبری در خصوص محدودیت فعالیت شرکت تویوتا ژاپن در ایران، بدین وسیله شرکت ایرتویا نمایندگی انحصاری شرکت تویوتا موتور کورپورشن ژاپن در ایران، اعلام می‌دارد علیرغم معذوریت شرکت تویوتا ژاپن در خصوص صدور خودرو به ایران، شرکت ایرتویا کماکان مسوولیت خدمات پس از فروش، گارانتی و تامین قطعات با پشتیبانی کامل شرکت تویوتا ژاپن را بر عهده خواهد داشت".

با توجه به نوع موضع‌گیری شرکت ایرتویا در آن زمان در رابطه با ابهامات موجود در نحوه فعالیت این شرکت، به نظر می‌رسد که باید شفاف سازی لازم در این زمینه به‌ویژه درباره نحوه جمع‌آوری و رفع عیب خودروهای معیوب فروخته شده در ایران صورت گیرد.

از نظر قوانین جاری کشور شرکت دارای نمایندگی رسمی خودروسازان خارجی مسوولیت ارائه گارانتی اصلی و پشتیبانی خودروهای وارداتی خود در زمینه گارانتی، خدمات پس از فروش و همچنین رفع عیب خودرو در زمان اعلام فراخوان از سوی شرکت مادر تولیدکننده را بر عهده دارد.طبق اعلام تویوتای ژاپن خودروهای معیوب فراخوان شده باید به طور رایگان در تعمیرگاه‌های این شرکت در سراسر جهان پذیرش، بررسی و به طور رایگان رفع عیب شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها