کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی 6 استان کشور در مهرماه هیچ بارشی دریافت نکردند


کد خبر : ۴۲۶۹۳جمعه، ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۲۰۴۹۷۰ بازدید

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی، آخرین وضعیت بارش و دمای کشور از ابتدای سال آبی جدید را اعلام کرد و ...

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی، آخرین وضعیت بارش و دمای کشور از ابتدای سال آبی جدید را اعلام کرد و گفت: شش استان کشور طی مهرماه سال جاری هیچ بارشی دریافت نکردند.

شاهرخ فاتح در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کل کشور از اول مهر۹۶ تا پایان این ماه، ۷.۵ میلی‌متر بارش دریافت کرده‌ است، اظهار کرد: با توجه به اینکه میانگین بارش بلندمدت کشور در مهرماه، ۷.۲ میلی‌متربود، بارش مهر امسال نسبت به بلندمدت ۴.۴ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به مقایسه بارش مهر امسال با سال گذشته گفت: بارش مهرماه، سال گذشته ۴.۲ میلی‌متر بود بنابراین بارش مهر امسال نسبت به سال گذشته، ۷۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد البته نباید  فراموش کنیم که چون بارش مهر نسبت به بقیه ماه‌ها خیلی قابل توجه نیست و کاهش یا افزایش بارش‌ها در مهرماه خیلی اثرگذار نیست و نباید ذهن‌ها را منحرف کند.

4qdjqcq9hvhsipfv321.jpg


وضعیت بارش استان تهران

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در ادامه با اشاره به وضعیت بارشی استان تهران طی ماه گذشته اظهارکرد: تهران در مهرماه ۹۶، ۶.۹ میلی‌متر بارش دریافت کرده، این در حالیست که بارش بلندمدت این استان ۸.۲ میلی‌متر است بنابراین تهران نسبت به بلندمدت حدود ١٧ درصد کاهش داشته است همچنین بارش سال گذشته استان تهران ۰.۲ میلی‌متر بود که بارش ناچیزی به حساب می‌آید.
 
شش استان کشور در مهرماه بارش نداشتند

فاتح، خوزستان، یزد، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، سیستان و بلوچستان را استان‌هایی برشمرد که تا پایان مهرماه هیچ بارشی دریافت نکردند.

zf8rysgqighgyz3xf72.jpg


وی افزود: تعدادی از استان‌ها شامل هرمزگان، فارس، لرستان، اصفهان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کرمان بارش بسیار ناچیزی داشتند.

وضعیت دمایی کشور در ماه گذشته

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در ادامه با اشاره به وضعیت دمایی کشور در مهرماه اظهار کرد: در ماه گذشته کل کشور ۰.۲ درجه سلسیوس گرمتر بود.
 

mwfobq0f7mwvgfn7prgn.jpg

فاتح در پایان گفت: استان‌های بوشهر ۱.۷ درجه سلسیوس، سیستان و بلوچستان ١.١ درجه سلسیوس و خراسان جنوبی ۰.۹ درجه سلسیوس از میانگین بلندمدت مهرماه خود گرم‌تر بودند. از سوی دیگر سه استان گلستان، با ۱.۶ درجه سلسیوس، اردبیل ۱.۵ درجه سلسیوس و البرز ۱.۳ درجه سلسیوس خنک‌تر از میانگین بلند مدت خود بودند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها