کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

​​​​​​​کاهش ذخایر آمریکا؛ گران‌تر شدن نفت خام


کد خبر : ۴۲۶۵۲پنجشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸:۵۸۴۸۴ بازدید

شاخص‌های بازار سهام تابعی از فراز و فرود بهای نفت هستند. متعاقبا سرمایه‌گذاران بالا رفتن قیمت نفت را نشان رشد اقتصادی می‌بینند. وضع کنونی بازار نفت ...
​​​​​​​کاهش ذخایر آمریکا؛ گران‌تر شدن نفت خام​​​​​​​کاهش ذخایر آمریکا؛ گران‌تر شدن نفت خام

دویچه‌وله- شاخص‌های بازار سهام تابعی از فراز و فرود بهای نفت هستند. متعاقبا سرمایه‌گذاران بالا رفتن قیمت نفت را نشان رشد اقتصادی می‌بینند. وضع کنونی بازار نفت این روند را تایید می‌کند.

کاهش ذخایر نفتی آمریکا و پایین آمدن عرضه نفت از سوی کشورهای عضو اوپک، بهای نفت را بالا برد.

صبح چهارشنبه (اول نوامبر) بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای ارسال در ماه ژانویه، ۶۱ دلار و ۲۹ سنت شد و ۲۵ سنت به نسبت سه‌شنبه ترقی کرد. قیمت هر بشکه نفت سبک وست‌تگزاس‌اینترمدیت برای ماه دسامبر نیز ۳۶ سنت بالا رفت و به ۵۴ دلار و ۷۴ سنت رسید.

نفت دریای شمال از ژوییه سال ۲۰۱۵ تا کنون به این سطح قیمت نرسیده بود.

یک دلیل عمده افزایش قیمت نفت از نگاه کارشناسان، ادامه کاهش عرضه نفت از سوی عربستان سعودی است. هم محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و هم وزیر انرژی این کشور در روزهای اخیر  گفته‌اند که عربستان به سیاست کاهش تولید با هدف ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضای نفت ادامه خواهد داد.

یک روز پیش‌تر، انجمن نفت خام آمریکا (API) با انتشار گزارشی اعلام کرد ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا تا هفته منتهی به پایان ماه اکتبر به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.
اکنون سرمایه‌گذاران و کارگزاران بازار نفت و انرژی  به برگزاری نشست اوپک در آخر ماه نوامبر چشم دوخته‌‌اند. آنها پیش‌بینی می‌کنند که اوپک و شرکای آن از جمله روسیه در این نشست، توافق سال گذشته خودشان را تمدید کنند؛ توافقی که تولید و صادرات نفت را برای تثبیت قیمت محدود کرده است.

 اوله هانس، تحلیلگر اقتصادی از ساکسو بانک با اتکا به تجربه‌‌سال‌های گذشته می‌گوید: «ما می‌دانیم که افت و خیز قیمت نفت، چقدر مستقل از اصول شناخته شده اقتصادی انجام می‌گیرد.»

در عین حال، افت تولید اوپک در ماه اکتبر نیز عاملی اضافی در افزایش بهای نفت بوده است. طبق بررسی خبرگزاری رویترز، عرضه نفت در درجه نخست به خاطر اوضاع شمال عراق، روزانه به میزان ۸۰ هزار بشکه کمتر بوده است.

با این همه، کارشناسان کومرتس‌بانک آلمان گفته‌اند که کاهش عرضه اوپک موقتی خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها