کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چانه‌زنی هم راه و روش دارد!


کد خبر : ۴۲۵۹۷سه شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰:۰۲۴۶۳۳ بازدید

باور کنید هیچ چیز نمی‌تواند اوقات رانندگان را به اندازه دریافت یک پیامک یا برگه جریمه خراب کند. جریمه‌ای که شما را متهم به پرداخت مبالغ مختلفی ...
چانه‌زنی هم راه و روش دارد!چانه‌زنی هم راه و روش دارد!

خودروپلاس- باور کنید هیچ چیز نمی‌تواند اوقات رانندگان را به اندازه دریافت یک پیامک یا برگه جریمه خراب کند. جریمه‌ای که شما را متهم به پرداخت مبالغ مختلفی بابت قانون شکنی و تخلفات رانندگی می‌کند. اما در این میان، مواردی هم هستند که یا به اشتباه جریمه شده‌اند و یا اینکه مجموع رقم جریمه‌شان سر به فلک می‌کشد. اینجاست که رانندگان به فکر اعتراض و کاهش احتمالی جرایم خود می‌افتادند. برای بسیاری از ما پیش آمده که به محض اطلاع از جزئیات جرایم رانندگی مان به برخی موارد شک و تردید داریم و دنبال راهی برای اعتراض هستیم، اما خیلی‌ها نمی‌دانند برای این کار چه باید بکنند. ما در نظر داریم ابهامات این دسته از رانندگان را در گزارش امروز برطرف کرده و با یک راهنمایی ساده، مسیرشان برای این اقدام قانونی را هموارتر کنیم.

 
دو راه برای اعتراض

رسیدگی به فرآیند شکایت به خلافی خودرو دو راه دارد. راه اول «اعتراض» به قبض جریمه است. شما اگر به برگه‌های جریمه اعتراض دارید، ابتدا باید به مرکز اجراییات پلیس راهور مراجعه کرده و شکایت خود را برای رسیدگی و اصلاح مطرح و دنبال کنید.

 و اما راه دوم که کمی زمان‌بر خواهد بود، مراجعه به یکی از دفاتر پلیس + ۱۰ است. حال اگر شما راه دوم را انتخاب کردید، باید برای اعتراض به وضعیت تخلفات خود به یکی از همین مراکز مراجعه و درخواست اعتراض کنید. اعتراض شما بلافاصله به مرکز اجراییات کل کشور ارسال می‌شود و اجراییات نیز طبق قانون باید ظرف ۲۴ ساعت به اعتراض شما رسیدگی و پاسخ آن را اعلام کند.


اگر قانع نشدیم چی؟

برخی از رانندگان با انجام یکی از این دو راه به نتیجه می‌رسند و تکلیف خودشان با پرداخت جرایم را می‌دانند، اما عده‌ای دیگر جزو رانندگانی هستند که اصولا دیر قانع می‌شوند. اینجاست که قانون راه دیگری پیش پای این دسته از رانندگان می‌گذارد. اگر شما هم جزو همین رانندگان نکته سنج و پیگیر هستید و همچنان برای پرداخت مبلغ خلافی خودروی خودت قانع نشدید، باید کمی بیشتر از قبل وقت گذاشته و با کفشی آهنین بصورت حضوری به واحد رسیدگی پلیس راهور مراجعه کنید. در این واحد، یک کارشناس پلیس راهور حضور دارد و یک قاضی که باید تخلفات شما را بررسی و حکم نهایی را صادر کنند. فقط فراموش نکنید اینجا همان جایی است که دیگر چاره‌ای به جز قانع شدن ندارید، چون رأی صادر شده در این واحد، قطعی است و به هیچ عنوان نمی‌توان به آن اعتراض کرد.

 
دوبله شدن جریمه

طرح و پیگیری اعتراض از طریق روش‌هایی که به شما گفتیم هم برای خود زمان و قوانین خاصی دارد، چراکه مهلت اعتراض به خلافی و یا قبوض جریمه، مهلتی مشخص و محدود است و باید در مدت زمان مشخصی به آن رسیدگی شود. طبق ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شما تنها ۶۰ روز مهلت اعتراض دارید. این مهلت هم دقیقاً از زمان صدور قبض جریمه‌ یا ثبت تخلف، آغاز شده که البته به اطلاع راننده می‌رسد. فراموش نکنید اگر راننده متخلف در همین مهلت قانونی و مشخص، اعتراض خود را مطرح یا ارائه نکند و در گام بعدی، ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ رأی واحد رسیدگی، مبلغ جریمه خود را پرداخت نکند، با دو برابر شدن مبلغ جریمه روبه‌رو خواهد شد.

 
اطلاع از مبلغ جریمه

برای استعلام و اطلاع از آخرین وضعیت خلافی خودروی خودتان دو راه دارید. راه اول اینکه بصورت حضوری به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه و با ارائه کارت خودرو، برگه خلافی دریافت کنید.

راه دوم، غیرحضوری است که می‌توانید به راحتی با ارسال VINمندرج روی کارت خودرو به شماره 1101202020 از آخرین وضعیت ثبت تخلفات رانندگی خود مطلع شوید. VINیک شماره17رقمی است که به صورت عمودی روی کارت خودرو و به صورت افقی روی سند مالکیت درج شده است. البته روش دیگری هم برای این کار وجود دارد، یعنی 8 رقم کنار بارکد مندرج در پشت کارت خودرو را به شماره 1101202020 پیامک کنید و میزان خلافی خود را دریافت کنید. همچنین با مراجعه به سایت پلیس راهور ناجا به آدرس www.rahvar120.ir هم می‌توانید نسبت به استعلام تخلفات رانندگی و خلافی خودروی خود مطلع شوید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها