کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بیش از 90 درصد خودروها فاقد بیمه بدنه هستند


کد خبر : ۴۲۵۵۱دوشنبه، ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷:۵۳۱۸۵۱ بازدید

رییس بیمه مرکزی با اشاره به پتانسیلهای صنعت بیمه در ایران می‌گوید سه هزار میلیارد دلار ریسک قابل بیمه شدن در کشور شناسایی شده است که ...

ایسنا- رییس بیمه مرکزی با اشاره به پتانسیلهای صنعت بیمه در ایران می‌گوید سه هزار میلیارد دلار ریسک قابل بیمه شدن در کشور شناسایی شده است که فقط هزار میلیارد دلار از آن بیمه شده است.

عبدالناصر همتی در افتتاحیه نمایشگاه بانک، بورس و بیمه کیش، گفت: بازارهای مالی جزو ابزارهای توسعه کشور است. بانک، بورس و بیمه سه ضلع اصلی فعالیت در بازارهای مالی هستند. حجم سرمایه های دولت هزاران میلیارد دلار است و سه هزار میلیارد دلار ریسک شناسایی شده که ۳۰ درصد آن تحت پوشش بیمه هستند.

وی ادامه داد: ۳.۵ میلیون دستگاه خودرو بیمه بدنه دارند و در بیمه عمر فقط ۱۴ میلیون نفر در ایران بیمه عمر دارند که پوشش آن بالا نیست. بالای ۹۰ درصد اتومبیلهای کشور بیمه بدنه ندارند و ۸۰ درصد بیمه تکمیلی درمان ندارند.

رییس بیمه مرکزی افزود: از سه هزار میلیارد دلار سرمایه قابل بیمه شدن فقط هزار میلیاردش بیمه شده و باید به فکر باقی آن باشیم. ضریب نفوذ بیمه قابلیت افزایش به سه برابر را دارد.

وی اضافه کرد: فعالیتهای اقتصادی نیاز به پوشش بیشتری دارد. بازارهای مالی را می توانیم با بیمه های عمر تقویت کنیم در حالی که سهم بیمه عمر در ایران حدود ۱۴ درصد است. ظرفیت زیادی در این بخش داریم. بیمه های عمر در دو سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشتند و رشد بیمه ۴.۵ برابر تولید ناخالص داخلی بوده است.

همتی ادامه داد: مذاکرات خوبی با شرکت های خارجی داشتیم و پوشش یک شرکت بیمه آلمانی را برای یکی از بیمه‌ها گرفتیم. همکاری های خوبی با بیمه های اروپایی داریم. دو تقاضای مهم از سوی یک شرکت بیمه ایتالیایی است که سهم یکی از شرکت های بیمه‌ای کشور را بخرند. زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها