کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روحانی درخواست دیدار ترامپ را رد کرد


کد خبر : ۴۲۵۲۷دوشنبه، ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶:۲۲۱۱۱۵۹ بازدید

سفر رئیس‌جمهور به نیویورک دارای پیامدها و جنبه‌های مختلفی بوده که به تازگی برخی از پشت پرده‌های این سفر توسط یکی از فعالان سیاسی ...

آرمان- سفر رئیس‌جمهور به نیویورک دارای پیامدها و جنبه‌های مختلفی بوده که به تازگی برخی از پشت پرده‌های این سفر توسط یکی از فعالان سیاسی اصولگرا منتشرشده است. این در حالی است که آقای روحانی به دلیل اهمیت حضور در سازمان ملل و گفت‌وگوی مستقیم با افکار عمومی جهان هر ساله برای حضور در مجمع سالانه سازمان ملل به نیویورک سفر کرده و این فرصت را غنیمت می‌شمرد.

در جزییات جدید مورد ادعا این فعال رسانه‌ای اصولگرا آمده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا یک روز پس از سخنرانی جنجالی و 45 دقیقه‌ای خود در مجمع عمومی سازمان ملل درخواست دیدار حضوری با آقای روحانی را مطرح می‌کند که این درخواست با پاسخ منفی از سوی رئیس جمهور ایران مواجه می‌شود. وضعیت به شکلی می‌شود که ترامپ برای رسیدن به هدف دیدار حضوری با آقای روحانی، رئیس جمهور فرانسه را واسطه قرار می‌دهد که در نهایت تلاش‌های وی نیز برای راضی کردن آقای روحانی به نتیجه نمی‌رسد. با این وجود هنوز هیچ کدام از اعضای دولت و از آقای ظریف نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند. در جریان سفر آقای روحانی به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل که در روزهای پایانی شهریور سال جاری انجام شد، ترامپ رئیس جمهور آمریکا از وی برای یک دیدار حضوری دعوت کرده اما با پاسخ منفی رئیس جمهور کشورمان روبه‌رو شده است.

مهدی فضائلی، فعال سیاسی اصولگرا طی یادداشتی به بررسی برخی حواشی سفر اخیر روحانی به نیویورک و اتفآقات پس‌ از آن اشاره‌ کرده است. وی در این یادداشت مدعی شده که ترامپ برای یک دیدار حضوری از حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان دعوت کرده است. در بخشی از این یادداشت که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده، آمده است: بنا بر اخبار شنیده‌ شده، در جریان سفر آقای روحانی به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل که در روزهای پایانی شهریور سال جاری انجام شد، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از وی برای یک دیدار حضوری دعوت کرده اما با پاسخ منفی رئیس‌جمهور کشورمان روبه‌رو شده است.

این درخواست، یک روز پس از سخنرانی توهین‌آمیز ترامپ نسبت به کشورمان صورت گرفته است! جالب اینکه ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز پیگیر این ملاقات بوده و در جهت ترغیب آقای روحانی به پاسخ مثبت تلاش می‌کرده اما او هم ناکام مانده است. اینکه جریان لابی ایرانی مستقر در آمریکا، اساسا نقشی در این ماجرا داشته یا نه و اینکه اگر نقشی داشته این نقش چقدر بوده، برای بنده نامعلوم است. این فعال سیاسی اصولگرا افزوده است: تلاش دولتمردان آمریکا برای مذاکره با ایران، تازگی ندارد و طی نزدیک به چهار دهه گذشته هم جمهوریخواهان و هم دموکرات‌ها، بارها در این جهت تلاش کرده‌اند. چرایی آن ‌هم واضح است. در پایان این یادداشت جا دارد از آقای روحانی که در چارچوب راهبرد نظام عمل کرده و هم ‌دست دراز و مخمل کشیده ترامپ را پس‌زده و هم به فرانسوی‌ها میدان نداده تشکر کنیم.

واکنش وزارت خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در مورد انتشار برخی اخبار پیرامون ابراز تمایل رئیس جمهور آمریکا برای ملاقات با دکتر حسن روحانی در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: چنین تمایلی توسط طرف آمریکایی مطرح شد که مورد موافقت آقای دکتر روحانی قرار نگرفت. بهرام‌ قاسمی اظهار داشت: در خصوص سایر جزئیات و حواشی پرداخته شده در یادداشت مذکور باید تاکید کنم که مطالب مطرح شده و هر آنچه راجع به دیگران و به خصوص اقدامات آقای ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه بیان شده است نادرست بوده و قابل تائید نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها