کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در اقدامی عجیب، عراق تعرفه واردات لبنیات از ایران را تا 40 درصد افزایش داد


کد خبر : ۴۲۵۱۴یکشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۲۳۶۹۱۸ بازدید

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: عراقی‌ها تعرفه واردات ماست، شیر و خامه را به طور یکجانبه بین 20 تا 25 درصد افزایش داده‌اند که سبب می‌شود ...
در اقدامی عجیب، عراق تعرفه واردات لبنیات از ایران را تا 40 درصد افزایش داددر اقدامی عجیب، عراق تعرفه واردات لبنیات از ایران را تا 40 درصد افزایش داد

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: عراقی‌ها تعرفه واردات ماست، شیر و خامه را به طور یکجانبه بین 20 تا 25 درصد افزایش داده‌اند که سبب می‌شود قیمت تمام‌شده ما در این بازار غیررقابتی شود.

در مورد‌ آخرین وضعیت صادرات لبنیات اظهار داشت: در 6 ماهه ابتدایی امسال حدود 433 میلیون دلار انواع لبنیات صادر شده که بیش از 80 درصد آن معادل رقمی حدود 350 میلیون دلار روانه بازار عراق شده است.

وی با اشاره به اینکه چند ماه پیش عراقی‌ها تعرفه واردات لبنیات از ایران را افزایش داده بودند،‌تصریح کرد:تعرفه واردات ماست از 5 به 25 درصد و نیز تعرفه واردات شیر و خامه را از 5 به 15 رسانده‌ بوند که اکنون این تعرفه به 40 درصد رسیده است.

خبرنگار ما پرسید آیا این تعرفه مختص به ایران است و یا برای کشورهایی همچون ترکیه هم اعمال می‌شود که باکری پاسخ داد: اتحادیه عرب بین خودشان تعرفه ندارند و محصولاتی که از مصر و عربستان وارد بازار عراق می‌شود مشمول تعرفه نیست و فقط ترکیه باقی می‌ماند که آن را هم باید دید پیمان تجاری با این کشور بسته شده است یا نه.

وی ادامه داد: در هر صورت با وضع یکجانبه و یک‌طرفه این‌گونه تعرفه‌ها، قیمت محصولات لبنی ما در بازار عراق بسیار بالا رفته و غیررقابتی می‌شود.

منبع: فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها