کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشدار آرامکو نسبت به کمبود قریب الوقوع عرضه نفت


کد خبر : ۴۲۴۰۸پنجشنبه، ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳:۴۹۱۳۴۶ بازدید

مدیرعامل آرامکوی عربستان هشدار داد به دلیل انتظار برای پایین ماندن قیمت‌های نفت برای مدت طولانی، حداکثر یک تریلیون دلار سرمایه‌ گذاری به ...

مدیرعامل آرامکوی عربستان هشدار داد به دلیل انتظار برای پایین ماندن قیمت‌های نفت برای مدت طولانی، حداکثر یک تریلیون دلار سرمایه‌ گذاری به تعویق افتاده یا لغو شده و سرمایه‌گذاری کمتر بر آینده انرژی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایسنا، امین ناصر در کنفرانس "ابتکار سرمایه گذاری آینده" در ریاض گفت: سرمایه‌گذاری چندانی به بخش انرژی وارد نمی‌شود و یک تریلیون دلار سرمایه‌گذاری به تعویق افتاده یا لغو شده اند.

به گفته مدیرعامل آرامکو، از یک تریلیون دلار سرمایه‌گذاری، ۳۰۰ میلیارد دلار برای اکتشاف نفت و ۷۰۰ میلیارد دلار برای توسعه پروژه اختصاص یافته بود. این مسئله بر آینده انرژی تاثیر منفی خواهد گذاشت زیرا به دلیل فرسودگی طبیعی میادین و رشد معمولی تقاضا، سرمایه‌گذاری ضروری محسوب می‌شود.

امین ناصر گفت: ما شاهد یک تغییر و تحول هستیم اما دهه‌ها طول خواهد کشید تا انرژی تجدیدپذیر سهم بزرگی در سبد انرژی پیدا کند.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی نفت و گاز پس از کاهش ۴۴ درصدی در فاصله سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، امسال بهبود ملایمی پیدا خواهد کرد. این سازمان انتظار دارد سرمایه‌گذاری در بخش مذکور امسال با افزایش ۵۳ درصدی سرمایه‌گذاری شیل آمریکا و هزینه در مناطق تولیدکننده بزرگ مانند خاورمیانه و روسیه، امسال سه درصد رشد کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آژانس بین‌المللی انرژی در آوریل اعلام کرده بود به دلیل ادامه کاهش سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌ها، اکتشافات نفتی جهانی در سال ۲۰۱۶ به رکورد پایینی کاهش یافت و شمار پروژه‌های نفتی مرسوم تایید شده به پایین‌ترین سطح در بیش از ۷۰ سال گذشته رسید و هشدار داد که این روند امسال ادامه پیدا می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها