کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بزودی؛ پرداخت سود سهام عدالت به 47 میلیون ایرانی


کد خبر : ۴۲۳۷۱چهارشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶:۳۰۴۵۳۵ بازدید

واریز سود برای همه 47 میلیون نفر به‌صورت یکجا امکان ندارد و در صورت شروع واریز سود سهام عدالت به‌مرور به حساب مشمولان انتقال خواهد یافت.

روزنامه ایران- از آخرین روز مهر ماه گذشته مهلت مشمولان سهام عدالت برای تکمیل موجودی خود (مابه التفاوت 530 تا یک میلیون تومان) به پایان رسید و سامانه سهام عدالت نیز برای به روزرسانی از دسترس خارج شد. حال با تکمیل فرآیندهای قانونی حدود 47 میلیون سهامدارقطعی سهام عدالت درانتظارند تا پس از 11 سال از سود سهامی که دولت به آنها اختصاص داده است، بهره‌مند شوند.

بدین ترتیب شرکت‌های سرمایه‌پذیر از سال 95 باید سود تولیدشده خود را که پیش از آن به خزانه دولت واریز می‌کردند، از طریق واگذاری به سازمان خصوصی‌سازی در اختیار مشمولان قرار دهند. البته پایان تیرماه زمان صدور مصوبات شرکت‌های سرمایه‌پذیر بود و طبق قانون بعد از آن 8 ماه فرصت دارند تا این سود را به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کنند. چند شرکت هم وجود دارند که سال‌های مالی آنها 31 خرداد و 31شهریور است که آنها در سال 97 پایان 8 ماه قانونی‌شان فراخواهد رسید.

ســــــــازمان خصوصی‌ســـــــازی به‌موجب مصوبه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 موظف است که این سود را از شرکت‌های سرمایه‌پذیر مطالبه و به حساب مشمولان واریز کند اما تا زمانی که این سودهای دریافتی به حد نصاب نرسیده باشد امکان این کار وجود ندارد.  تاکنون حدود 15 درصد یعنی بیش از 500 میلیارد تومان از 3400 میلیارد تومان سود مصوب به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز شده و در چند روز آینده واریز مرحله اول سود آغاز خواهد شد. با این حال طبق اعلام سازمان خصوصی سازی، واریز سود برای همه 47 میلیون نفر به‌صورت یکجا امکان  ندارد و در صورت شروع واریز سود سهام عدالت به‌مرور به حساب مشمولان انتقال خواهد یافت.
امسال همه  مشمولان حداقل ۵۰هزار تومان می‌گیرند

با توجه به اینکه تعدادی از مشمولان سهام عدالت در دولت نهم و دهم تا ۱۲۰ هزار تومان سود سهام عدالت دریافت کرده‌اند، اگر این اشخاص مبلغی بابت افزایش ارزش سهام عدالتشان واریز نکرده باشند و جزو دو دهک درآمدی پایین هم نباشند، امسال بابت سال مالی ۱۳۹۵ تقریباً ۵۰تا ۶۰هزار تومان سود دریافت خواهند کرد. به گزارش ایسنا، زمستان سال گذشته بود که از سامانه سهام عدالت رونمایی شد. در این سامانه مشخص شد که شرکت‌های سرمایه‌پذیر به ازای هر سهامدار عدالت  طی ۱۰ سال گذشته ۵۳۲ هزار تومان سود به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کرده‌اند و این سازمان اعلام کرد که این مبالغ را به حساب دولت ریخته است.

در دولت‌های نهم و دهم بعضی از مشمولان سهام عدالت در یک مرحله، بعضی‌ها در دو مرحله و بعضی دیگر در سه مرحله سود سهام عدالت را دریافت کردند که رقم آن ۴۰، ۸۰ و ۱۲۰ هزار تومان بوده است. البته بعضی از مشمولان سودی دریافت نکردند؛ در نتیجه صورت حساب سهام عدالت این افراد نشان می‌داد که دارایی آنها ۵۳۲ هزار تومان است و افرادی که سود دریافت کرده بودند به اندازه مبلغی که به حسابشان واریز شده بود از مبلغ ۵۳۲هزار تومان کسر می‌شد.

در اسفند ماه سال گذشته اعلام شد که مشمولان سهام عدالت می‌توانند تا سقف یک میلیون تومان سهام عدالت خود را افزایش دهند. بعدها تخمین زده شد افرادی که یک میلیون تومان سهام عدالت دارند و ما به التفاوت صورتحساب خود و یک میلیون تومان را تا قبل از شروع سال ۱۳۹۶ واریز کرده‌اند حدوداً ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان سود سال مالی ۱۳۹۵ را دریافت خواهند کرد و افراد دیگر به تناسب مقدار سهام عدالتشان و این مبلغ سود تخمینی، سود سال ۱۳۹۵ را دریافت خواهند کرد؛ در نتیجه اگر شخصی در گذشته سه مرحله سود (۱۲۰ هزار تومان سود) دریافت کرده و تا پایان سال ۱۳۹۵ نیز اقدام به افزایش حساب سهام عدالت خود نکرده باشد و جزو دو دهک پایینی درآمدی جامعه نیز نباشد، دارایی‌اش ۴۱۲ هزار تومان است و می‌تواند بین ۵۰ تا ۶۲ هزار تومان سود دریافت کند؛ بنابراین حداقل سودی که یک مشمول سهام عدالت بابت سال مالی ۱۳۹۵ می‌تواند دریافت کند ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان (تقریباً ۵۰ هزار تومان) خواهد بود.


نیم نگاه:

تاکنون حدود 15 درصد یعنی بیش از 500 میلیارد تومان از 3400 میلیارد تومان سود مصوب به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز شده و در چند روز آینده واریز مرحله اول سود آغاز خواهد شد . واریز سود برای همه 47 میلیون نفر به‌صورت یکجا امکان  ندارد و در صورت شروع واریز سود سهام عدالت به‌مرور به حساب مشمولان انتقال خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها