کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خبرهای مهم تامین اجتماعی در هفته ای که گذشت


کد خبر : ۴۲۳۴پنجشنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲:۳۷۶۸۷۴ بازدید

بیمه رایگان انصراف دهندگان از دریافت یارانه ، بررسی طرح حذف موانع افزایش باروری در مجلس، پیش‌بینی جمع‌آوری 200 میلیارد تومان زکات در سال جاری، افزایش کمک هزینه پروتز و اروتز بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ...

بیمه رایگان انصراف دهندگان از دریافت یارانه ، بررسی طرح حذف موانع افزایش باروری در مجلس، پیش‌بینی جمع‌آوری 200 میلیارد تومان زکات در سال جاری، افزایش کمک هزینه پروتز و اروتز بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی، پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از 20 فروردین،انتقاد از به حاشیه‌ رفتن امور اجتماعی و ... از مهمترین اخبار حوزه رفاه و تامین اجتماعی در این هفته بود.

در هفته جاری اخبار و وقایع مهمی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی رخ داد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

انصراف دهندگان از دریافت یارانه رایگان بیمه می شوند

در این هفته اخبار مربوط به ثبت نام و انصراف از مرحله دوم یارانه ها داغ بود بطوریکه هر یک از مسئولان و مدیران در این خصوص صحبت می کردند و در نهایت معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت اعلام کرد افرادی که از دریافت یارانه انصراف دهند و فاقد بیمه باشند بطور رایگان از سوی این سازمان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.بهمن برزگر در خصوص ثبت نام برای بیمه ایرانیان در دفاتر سازمان بیمه سلامت، گفت: افرادی که فاقد بیمه بوده و از ثبت نام مرحله دوم یارانه ها انصراف داده و فاقد بیمه هستند، به طور رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار می گیرند و از خدمات آن بهره مند می شوند.

به گفته وی این اقدام برای این است که مردم برای انصراف از ثبت نام در مرحله دوم یارانه ها تشویق شوند.

بررسی طرح حذف موانع افزایش باروری در مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این هفته از ارائه طرح دو فوریتی حذف موانع موجود در افزایش باروری به هیات رئیسه مجلس خبر داد و گفت: این طرح در راستای لایحه سیاستهای افزایش جمعیت و با تایید بیش از 80 نفر از نمایندگان مجلس تدوین شده است.

محمد اسماعیل سعیدی افزود: با توجه به اینکه بررسی و تصویب لایحه سیاستهای افزایش جمعیت بیش از یکسال به طول انجامیده و همچنین به دلیل ضرورت توجه به مساله افزایش نرخ جمعیت و باروری در کشور، طرحی دو فوریتی در مورد افزایش نرخ باروری و حذف موانع موجود در افزایش جمعیت، تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح شباهت و تفاوتهایی با لایحه افزایش جمعیت دارد،گفت:  طرح افزایش نرخ باروری طی امروز و یا فردا در صحن علنی بررسی و به تصویب می رسد.وی در مورد لایحه سیاستهای افزایش جمعیت نیز افزود: روند بررسی و تصویب این لایحه از نظر بنده کند پیش می رود بطوریکه با گذشت یکسال هنوز به جایی نرسیده و در حال حاضر مواردی از آن در کمیسیون فرهنگی ، بهداشت و همچنین اجتماعی نیازمند بررسی و تایید است و در نهایت نیز باید به تصویب کلی مجلس برسد.

یش‌بینی جمع‌آوری 200 میلیارد تومان زکات در سال جاری

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در هفته جاری از پیش بینی جمع آوری 200 میلیارد تومان زکات در سال جاری خبر داد و گفت: تمامی دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور آمادگی ثبت نام مرحله دوم یارانه ها هستند.

حسین انواری  اظهار داشت: با توجه به اینکه مرحله دوم ثبت نام از امروز آغاز شده بر همین اساس تمامی دفاتر کمیته امداد آمادگی دارند تا علاوه بر ثبت نام مددجویان مردم عادی را نیز ثبت نام کنند.وی در مورد جمع آوری زکات نیز گفت: در سال جاری پیش بینی می شود 200 میلیارد زکات جمع‌آوری شود. این در حالی است که در سال گذشته 150 میلیارد تومان زکات از سوی مردم به کمیته امداد پرداخت شد و همچنین در سال گذشته قرار بود دولت 100 میلیارد تومان در این خصوص به ما کمک کند که تنها 29 میلیارد آن محقق شد.

افزایش کمک هزینه پروتز و اروتز بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش کمک هزینه پروتز و اروتز بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی خبر داد.

 سیروس نصیری در این هفته اعلام کرد کمک هزینه پروتز و اروتز به عنوان یکی از انواع کمک‌های کوتاه‌مدت برای جبران نقص عضو و یا تقویت یکی از حواس به بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود.وی با اشاره به اینکه کمک هزینه‌ها در برخی موارد تا بیش از 300 درصد رشد داشته، افزود: کمک هزینه یک دست دندان کامل از 60 هزار تومان به 200 هزار تومان، کمک هزینه یک دستگاه سمعک از 75 هزار تومان به 200 هزار تومان، کمک هزینه عینک (فریم و شیشه عینک) از 11 هزار تومان به 40 هزار تومان و کمک هزینه صندلی چرخدار (ویلچر) از 60 هزار تومان به 150 هزار تومان افزایش یافته است.

نصیری تصریح کرد: هزینه تمامی اقلام پروتز و اروتز براساس گواهی تجویز پزشک متخصص مرتبط، ارائه فاکتور خرید معتبر، تأیید پزشک معتمد یا تأیید شورای پزشکی سازمان تأمین‌اجتماعی از سوی شعب این سازمان قابل بررسی و پرداخت است.

پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از 20 فروردین

علی رغم اینکه مسئولان سازمان تامین اجتماعی در آخرین روزهای سال گذشته اعلام کرده بودند که افزایش 25 درصدی مستمری بازنشستگان این سازمان از 5 فروردین به حساب آنان واریز می شود اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی نیز در روزهای میانی هفته جاری از پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش این سازمان از تاریخ 20 فروردین ماه جاری خبر داد و گفت: با افزایش 25 درصدی حقوق، حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی 608 هزار تومان می شود.

محمدحسن زدا افزود: سازمان تأمین اجتماعی متعهد است که میزان افزایش های اعمال شده در مقرری بازنشستگان و مستمری‌بگیران را تا پایان فروردین سال‌جاری پرداخت کند و در این خصوص اعتبار مورد نیاز نیز تامین شده است و مشکلی وجود ندارد.وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تا پایان فروردین ماه پرداخت می‌شود، گفت: در فواصل 20 تا 30 فروردین ماه مابه التفاوت 25 درصدی افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به آنان پرداخت می شود.

انتقاد از به حاشیه‌ رفتن امور اجتماعی

رييس انجمن مددكاران اجتماعي ايران در این هفته با اشاره به اینکه امور اجتماعی در کشور در حاشیه قرار دارد، گفت: به دلیل وجود آسیبها، معضلات و مشکلات مختلف در کشور بنابراین توجه به مددکاری اجتماعی ضروری است.

سید حسن موسوي چلك افزود: راه اندازي 23 دفتر استاني،كارگروه هاي تخضصصي 16 گانه، عضويت در فدراسيون جهاني مددكاران اجتماعي ايران،  عضو گيري ، برگزاري چندين همايش ملي با موضوعات سلامت و سياستگذاري اجتماعي،  آسيب هاي اجتماعي، پيشگيري اجتماعيٍ نشاط اجتماعي، هم انديشي هاي تخصصي با منظور تقويت گفتگوي اجتماعي، هم انديشي با مسئولين ارشد دستگاه هاي مرتبط، انعقاد تفاهم نامه ها، چاپ كتاب گنجينه كه درس آموخته هاي مددكاران اجتماعي ايران است و ... از جمله اقدامات انجمن مددکاری اجتماعی است.وی به راه اندازي كمپين پيشگيري اجتماعي از تصادفات براي نوروز 93 اشاره کرد و گفت: حضور در  جلسات سياستگذاري دستگاه ها ومراجع ذيربط، پيگيري براي مالكيت معنوي ايده هاي اجتماعي و برنامه ريزي براي برگزاري نخستين جشنواره ايده هاي برتر اجتماعي از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق‌بیمه از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی

سازمان تأمین‌اجتماعی در هفته جاری از صدور دستور اداری به واحدهای اجرایی این سازمان برای اعمال دستمزد مقطوع مبنای کسر حق‌بیمه در سال‌جاری خبر داد.

محمدحسن زدا بااشاره به تصویب‌نامه شورای عالی کار درخصوص تعیین حداقل دستمزد روزانه سال 93، گفت: براساس این تصویب‌نامه و همچنین سایر سطوح دستمزدی، واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور دستمزد مقطوع سال 93 را به هنگام دریافت لیست و حق‌بیمه اعمال می‌کنند.وی با بیان اینکه حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق‌بیمه بیمه‌شدگان مشمول قانون تأمین‌اجتماعی در سال 93 مبلغ 202 هزار و 970 ریال است، اظهار کرد: سایر سطوح دستمزدی براساس آخرین دستمزد روزانه سال 92، معادل 12 درصد به علاوه رقم ثابت 21 هزار و 110 ریال افزایش می‌یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها