کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار آمریکا و سهام، مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود


کد خبر : ۴۲۲۳۱یکشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۳۷۷۵۷ بازدید

تازه‌ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام ...

تازه‌ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در بازارهای مالی خواهد بود.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از طلا، در حالی که طی روزهای آتی آمارهای اقتصادی چندان مهمی منتشر نخواهد شد، تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا بیشتر تحت تاثیر ارزش دلار و شاخص سهام قرار خواهد داشت. بر اساس این گزارش، به نظر می رسد تصویب بودجه پیشنهادی دولت ترامپ از سوی سنای آمریکا می تواند موجب تقویت ارزش دلار و شاخص سهام در روزهای آینده شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

قیمت این فلز گرانبها در هفته ای گذشت با افت 1.9 درصدی روبرو شده است. این بدترین عملکرد قیمت طلا از 22 سپتامبر به شمار می رود.

قیمت هر اونس نقره نیز با یک درصد کاهش به کمتر از 17.07 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته گذشته با کاهش 1.9 درصدی روبرو شده است.

دولت فدرال آمریکا سال مالی 2017 میلادی را در حالی پشت سر گذاشته که با کسری بودجه 666 میلیارد دلاری روبرو بوده است.

کسری بودجه دولت فدرال آمریکا در سال مالی 2017 میلادی با رشد 80 میلیارد دلاری نسبت به سال قبل مواجه شده است. این بالاترین کسری بودجه آمریکا از سال 2013 میلادی به شمار می رود.

به نظر می رسد تصمیم ترامپ برای کاهش مالیات ها موجب شود تا کسری بودجه آمریکا طی سال های آینده با افزایش بیشتری روبرو شده و تا ده سال آتی به 1500 میلیارد دلار برسد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی کاهش مالیات ها در نهایت به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا خواهد بود. نظرسنجی از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که دولت ترامپ برنامه کاهش مالیات ها را از سال آینده آغاز خواهد کرد.

فواد رزاق زاده تحلیلگر ارشد موسسه فارکس تاکید کرد: قیمت طلاد در کوتاه مدت تحت تاثیر افزایش ارزش سهام و رشد ارزش دلار با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد. به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت زیر 1300 دلار خواهد بود.

باب هابرکورن تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او نیز گفت: فدرال رزرو قصد دارد در نشست دسامبر یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد و این مساله قطعا بر قیمت طلا فشار وارد خواهد کرد. اگر تنش های سیاسی تشدید نشود و نرخ بهره نیز با افزایش چشمگیری روبرو نشود، قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها