کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازارهای صادراتی روغن نباتی از دست رفت


کد خبر : ۴۲۲۱۳شنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲:۲۵۱۰۳۷ بازدید

عضو انجمن صنفی صنایع روغن نباتی با اشاره به تداوم ممنوعیت صادرات روغن نباتی گفت: بازارهای صادراتی این کالا طی سالهای گذشته، از دست رفته است.

عضو انجمن صنفی صنایع روغن نباتی با اشاره به تداوم ممنوعیت صادرات روغن نباتی گفت: بازارهای صادراتی این کالا طی سالهای گذشته، از دست رفته است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از مهر، جعفر بیرالوند در حاشیه مراسم روز ملی صادرات در جمع خبرنگاران گفت: از سال ٩١ به بعد، تحریم‌ها علیه ایران، شرایط ارزی کشور را با مشکلاتی رو به رو ساخت و به دنبال آن، صادرات روغن از کشور ممنوع شد؛ بر همین اساس، این ممنوعیت چندساله موجب شد که تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن نباتی، بازارهای صادراتی خود را از دست بدهند.

عضو انجمن صنفی صنایع روغن نباتی افزود: در سال های اخیر با حمایت های دولت و بهبود نسبی شرایط ارزی و اقتصادی کشور، شرکت‌های تولیدی که در حوزه صادرات نیز فعال بودند، به تدریج امکان حضور در بازارهای منطقه را پیدا کردند. بر همین اساس از همان ابتدای آزادسازی صادرات روغن، حضور گسترده در بازار کشورهای منطقه در دستورکار قرار گرفت و در این مسیر، گام های خوبی برداشته شد.

وی تصریح کرد: اختصاص عناوین صادرکننده نمونه به صادرکنندگان، انگیزه‌ای برای همه تولیدکنندگان است تا در حوزه های مختلف تلاش کنند در راستای تقویت تولیدات صادرات محور، به رشد اقتصادی کشور کمک نمایند.

بیرالوند، ظرفیت های تولیدی کشور در حوزه روغن نباتی را مورد توجه قرار داد و افزود: تولیدکنندگان روغن، توانمندی های خوبی در بخش تولید و صادرات دارند و با توجه به شرایط رکود نسبی اقتصاد داخلی، به طور حتم برنامه‌ریزی این شرکت ها برای توسعه تولید و صادرات می تواند مثمرثمر باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها