کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زمان آغاز اعمال تغییرات خانوارها در سایت رفاهی


کد خبر : ۴۲۱۲چهارشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹:۴۹۵۳۵۹ بازدید

مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: ثبت تغییرات خانوارها مبنی ازدواج، طلاق، فوت و تولد در سایت رفاهی برای دریافت یارانه نقدی در فاز دوم از اردیبهشت ماه امکان پذیر خواهد شد.

نرگس نجفی درباره نحوه ثبت نام زوج‌های جوان که تا کنون در سایت رفاهی ثبت نام نکرده‌اند، اظهار داشت: اگراین افراد تا تاریخ ۲۲ اسفند ماه سال ۹۲ نسبت به ثبت نام در سایت رفاهی اقدام نکرده باشند باید در دور جدید ثبت نام طبق روال قبل و بعنوان زیر مجموعه سرپرست خانوار (پدر یا مادر) خود فرم خود اظهاری را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه زمینه اصلاح تغییرات خانواری مبنی بر ازدواج، طلاق، فوت و تولد در سازمان هدفمندی یارانه‌ها فراهم است، گفت: اما امکان ثبت این تغییرات بعد از اتمام زمان ثبت نام و از اردیبهشت ماه خواهد بود. به همین منظور خانوارها باید توجه داشته باشند که جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: تا پایان ثبت نام یارانه نقدی امکان اعمال تغییرات وضعیت خانوارها در سایت رفاهی وجود ندارد ولی بعد از اتمام این مرحله خانوارها می توانند این تغییرات را ثبت کنند.

نجفی درباره آغاز زمان غربالگری و راستی آزمایی اطلاعات ثبت شده توسط خانوارها در فرم های خوداظهاری، گفت: بلافاصله بعد از پایان ثبت نام یارانه نقدی راستی آزمایی و غربالگری کلید می خورد ولی اینکه این طرح چه مقدار طول می کشد بستگی به میزان ثبت نام کنندگان برای دریافت یارانه نقدی دارد.

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر عدم استفاده از اطلاعات و حساب های بانکی مردم در دور جدید هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: اصلا قرار نیست در این طرح از اطلاعات بانکی مردم استفاده شود. متاسفانه از برخی اظهارنظر اعضای دولت در این خصوص سوءبرداشت شده است چراکه در صفحه نخست سامانه اعلام نیاز دریافت یارانه نقدی قید شده است که متقاضی در صورت درخواست سازمان هدفمندی یارانه‌ها مدارک لازم را برای راستی آزمایی در اختیار دولت قرار خواهد داد.

مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: البته این حالت هم برای همه صدق نمی کند چراکه در طرح راستی آزمایی شاید بسیاری از ثبت نام کنندگان نیازی به ارائه مدرک برای اطلاعات اقتصادی خود نداشته باشند. به مردم اطمینان می دهیم که سازمان هدفمندی یارانه ها هیچ بنایی به بررسی و بازرسی حساب‌های بانکی آنها ندارد.

نجفی با بیان اینکه ۲۴ پایگاه اطلاعاتی در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌هاست، گفت: براساس این پایگاه‌ها براحتی به اطلاعات مسکن، خودرو، مالیات و ... دسترسی خواهیم یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر یک زوج هر کدام به میزان ۳ دانگ مالک یک واحد مسکونی باشند، باید هر دو در فرم خوداظهاری اعلام کنند که مالک مسکن هستند؟ تصریح کرد: در این حالت نیاز نیست هر دو زوج اعلام کنند که مالک هستند بلکه اعلام یکی از آنها کفایت می کند. اما در مواردی که فردی مالک مقدار معینی دانگ مسکن هستند و در این ملک با خواهر یا بردار و یا فرد دیگری شراکت دارند باید در فرم خوداظهاری اعلام شود که مالک مسکن می باشند.

مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی یارانه‌ها از هماهنگی با شرکت پست برای اعزام پایگاه های سیار به منظور ثبت نام مردم در شهرستان های دور افتاده خبر داد و گفت: البته با هماهنگی هایی که با وزارت ارتباطات انجام شده سایت رفاهی این ظرفیت را پیدا کرده است که تا بیش از 10 برابر مراجعین را پوشش دهد.

نجفی به مردم توصیه کرد در ساعت‌های پرترافیک از ثبت نام در سایت رفاهی خودداری کرده و این کار را در ساعت‌هایی که بار ترافیکی سایت کم است انجام دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها