کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طوفان بی‌سابقه گرد و غبار در 9 سال اخیر در مشهد + تصاویر


کد خبر : ۴۲۰۶۳سه شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۲۵۱۳۷۰ بازدید

گرد و غبار پاییزی که از صبح امروز - سه‌شنبه 25مهر ماه جاری - هوای مشهد و چند شهر دیگر استان در خراسان رضوی را در بر گرفته باعث شد تا ماموران ...

yqzzs1wbtr3tmizdkg48.jpg

گرد و غبار پاییزی که از صبح امروز - سه‌شنبه 25مهر ماه جاری - هوای مشهد و چند شهر دیگر استان در خراسان رضوی را در بر گرفته باعث شد تا ماموران آتش نشانی استان در آماده باش کامل به سر ببرند.

وقوع این طوفان که به همراه گرد و غبار غلیظ آسمان مشهد مقدس را فراگرفته در 9 سال اخیر بی‌سابقه بود. شدت گردوغبار به‌حدی است که که تا لحظه تنظیم خبر تردد عابران پیاده و حتی خودروها را سخت و کُند کرده‌است.

ساعاتی پیش محور قوچان به چناران و چناران به مشهد نیز شاهد وقوع طوفان و گردوغبار بوده است.

آیدا فاروقی، کارشناس هواشناسی مشهد در پی وقوع این گرد و غبار اظهار داشت: هم‌اکنون در شهرستان‌های درگز، قوچان، سرخس و قسمت‌های غربی سبزوار و نیشابور افزایش باد داریم. 

فاروقی افزود: این افزایش باد از سرخس به میزان ۷۲ کیلومتر در ساعت بوده و مشهد ۴۲کیلومتر در حال حاضر شدت باد آن است.

به گفته وی این گرد و خاک تا بعد ظهر امروز ادامه دارد و تا اوایل صبح فردا در شمال و غرب استان بارش‌های پراکنده باران وجود دارد.

 هواشناسی مشهد عنوان کرد: انتظار داریم از اوسط فردا از شدت ناپایداری‌های جوی کاسته شود.همچنین سازما آتش نشانی این شهرستان نیز در حال آماده‌باش کامل به سر می برد که در صورت وقوع حادثه ناگوار سریعا وارد عمل شود.

گرد و خاک مشکلی در پروازهای مشهد ایجاد نکرد  
 
حسن جعفری، مدیر روابط عمومی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد نیز در پی وقوع این طوفان اظهار داشت:  با وجود گرد و خاکی که هم‌اکنون در مشهد وجود دارد هیج مشکلی در پروازها به وجود نیامده و همه پروازها در حال انجام است.

حسین عیدی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به گرد و خاکی که هم‌اکنون در استان ایجاد شده تاکنون از سوی استانداری خبری مبنی بر تعطیلی مدارس اعلام نشده‌است.

عیدی افزود: این گرد و خاک بعد از ساعت 11 رخ داد و تاکنون نیز شیفت بسیاری از مدارس تمام شده و تعداد کمی از مدارس در شیفت دوم هستند.

وی گفت: در صورت تعطیلی فردا مدارس قطعا اطلا‌ع‌ رسانی خواهد شد ولی غیر مدارس در تمام سطوح دایر است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها