کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قرارداد بوئینگ با ایران فعلا به قوت خود باقی است


کد خبر : ۴۱۹۰۳شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۳۳۲۳۸۲ بازدید

به رغم سخنان شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و قصد وی برای ایجاد تغییراتی در توافق هسته ای ایران، برنامه شرکت بوئینگ ...

به رغم سخنان شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و قصد وی برای ایجاد تغییراتی در توافق هسته ای ایران، برنامه شرکت بوئینگ برای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران فعلا به قوت خود باقی است.

به گزارش پایگاه خبری CNBC، به نظر می رسد به رغم سخنان شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و قصد وی برای ایجاد تغییراتی در توافق هسته ای ایران، برنامه شرکت بوئینگ برای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران فعلا به قوت خود باقی است.

تحریم های اقتصادی علیه ایران به موجب برجام در سال 2016 لغو شد و مسیر برای انعقاد قرارداد 80 فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ به شرکت ایران ایر به ارزش 16.6 میلیارد دلار فراهم شد.

فرزانه شرفبافی، مدیرعامل شرکت ایران ایر گفته، حتی اگر آمریکا از توافق هسته ای خارج شود، سفارش خرید هواپیماهای مسافربری همچنان به قوت خود باقی است. وی اضافه کرده: «این تاثیری بر قرارداد شرکت بوئینگ با ما نخواهد گذاشت.»

با این وجود، امسال تلاش هایی در سطح کنگره آمریکا ذبرای ممانعت از تحویل هواپیماها به ایران انجام شده است.

شرکت بوئینگ روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ما به پیروی از دستورالعمل های دولت آمریکا در تمام معاملاتمان با ایرلاین های مجاز ایرانی ادامه می دهیم و برای اطلاعت از هرگونه دستورالعمل اضافی، همچنان در تماس نزدیک با رگولاتورهای امریکایی خواهیم بود.»

قرارداد شرکت بوئینگ با ایران ایر شامل 50 فروند هواپیمای باریک پیکر 737 و 30 فروند هواپیمای پهن پیکر 777 است.

ایران ایر همچنین در حال خرید 100 فروند هواپیمای مسافربری از رقیب شرکت بوئینگ یعنی ایرباس است. بوئینگ هنوز هیچ هواپیمایی به ایران تحویل نداده، اما ایرباس تاکنون حداقل 3 فروند از هواپیماهای خریداری شده را تحویل ایران ایر داده است.

اگر توافق هسته ای از هم بپاشد، این ممکن است تاثیرات منفی ای بر فرصت های شغلی موجود در خط تولید شرکت بوئینگ داشته باشد و همچنین قراردادهای خرید هواپیما توسط ایران را به خطر بیاندازد.

شرکت بوئینگ در هنگام انعقاد قرارداد با شرکت ایران ایر گفته بود: «این توافق از ده ها هزار فرصت شغلی مرتبط با تولید این هواپیماها در آمریکا حمایت خواهد کرد.»

در ماه آوریل، شرکت بوئینگ همچنین یک قرارداد 3 میلیارد دلاری با شرکت آسمان ایران برای تحویل 30 فروند هواپیمای باریک پیکر 737 مکس به امضا رساند.

هاوارد روبل، تحلیلگر موسسه جفریز روز جمعه در یادداشتی نوشت: «نگرانی های سیاسی ای خارج از توافق هسته ای وجود دارد که بر این قراردادها سایه افکنده است، اما این نگرانی ها نباید مانع از تداوم قراردادهای فروش هواپیما و دیگر قراردادهای تجاری شود.»

در همین حال، به دنبال سخنان شب گذشته دونالد ترامپ در مورد توافق هسته ای ایران، سهام شرکت آمریکایی بوئینگ با افتی 0.2 درصدی مواجه بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها