کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترامپ روز جمعه تصمیم خود درباره برجام را اعلام می‌کند


کد خبر : ۴۱۸۶۳پنجشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹:۴۷۴۴۰۷ بازدید

کاخ سفید: ترامپ فردا درخصوص برجام اعلام موضع می کند ...

رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که رئیس جمهور این کشور روز جمعه تصمیم خود درباره توافق هسته‌ای با ایران را اعلام خواهد کرد.

سی بی اس آمریکا به نقل از منابعی در کنگره این کشور اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه تصمیم خود را درباره توافق هسته ای ایران اعلام می کند.

همچنین سی ان بی سی گزارش داد انتظار می رود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه عدم تایید توافق هسته ای ایران را اعلام کند اما وی احتمالا این توافق را به طور کامل کنار نمی گذارد.

تصمیم ترامپ درباره توافق هسته ای ایران احتمالا روز جمعه اعلام می شود و کارشناسان می گویند آنچه کاملا به وضوح مشهود است، این است که دولت این توافق را تایید نمی کند و ترامپ احتمالا توجه خود را به جلب حمایت اروپا برای اصلاح این توافق معطوف می‌سازد.

"خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا فردا (جمعه) ساعت 12:45 به وقت محلی (20:15 به وقت تهران) در خصوص ایران و برجام اعلام موضع خواهد کرد."

پیش از این رسانه‌ها احتمال داده بودند که این سخنرانی امروز (پنجشنبه) برگزار شود. رئیس جمهوری آمریکا مطابق با قانون مصوب کنگره این کشور وظیفه دارد تا 15 اکتبر (23 مهر) در خصوص پایبندی ایران به توافق هسته‌ای اعلام نظر کند.

وی که در جریان رقابت‌های انتخاباتی بارها وعده پاره کردن برجام را داده بود، تاکنون دوبار ناچار به تایید پایبندی تهران به این توافق شده است.  رسانه های آمریکایی گمانه زنی می کنند که وی در سخنرانی پیش رو، با اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای، توپ را به زمین کنگره بیاندازد تا قانونگذاران آمریکایی در خصوص ماندن یا نماندن آمریکا در برجام تصمیم‌گیری کنند. 

در عین حال زمزمه‌هایی هم از احتمال قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست آمریکا از گروه های تروریستی به گوش می‌رسد که واکنش قاطع مقام‌های کشورمان را به دنبال داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها