کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار نفت نگران تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران


کد خبر : ۴۱۸۶۲پنجشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲:۲۴۲۰۱۸ بازدید

رئیس مؤسسه فکس گلوبال‌انرژی پیش‌بینی کرد قیمت نفت سال آینده و دو سال آینده علی‌رغم توافق اوپک کاهش خواهد یافت، اما اگر تحریم‌های ...

رئیس مؤسسه فکس گلوبال‌انرژی پیش‌بینی کرد قیمت نفت سال آینده و دو سال آینده علی‌رغم توافق اوپک کاهش خواهد یافت، اما اگر تحریم‌های جدیدی از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شود،‌ بازار نفت را به هم می‌ریزد.

رئیس فکس گلوبال‌انرژی گفت: به رغم توافق اوپک قیمت نفت در سال آینده و حتی دو سال آینده به واسطه افزایش عرضه نفت کاهش خواهد یافت و همچنین احتمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران شرایط وارونه‌ای را در بازار ایجاد می‌کند.

اوایل امسال سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشورهای غیراوپک نظیر روسیه برای کاهش تولید نفت 1.8 میلیون بشکه در روز توافق کردند، این توافق توانسته نسبت به سال 2016، وضعیت بازار را متعادل کند.

جف‌براون رئیس فکس‌ گلوبال‌انرژی به رویترز اعلام کرد: میزان ذخایر نفت همچنان در سال 2018 و 2016 بالا خواهد بود و همین مسئله می‌تواند قیمت نفت را کاهش دهد.

براون در سنگاپور اعلام کرد: ما دلایلی مبنی بر اینکه میزان ذخایر نفت کاهش یابد نمی‌بینیم و همچنین دلیل محکمی برای افزایش قیمت نفت یا پایین آمدن آن نیز در سال 2018 نداریم و همین رویه در سال 2019 هم ادامه خواهد یافت.

جف براون با بیان اینکه انتظار دارد تولید نفت آمریکا از 9.5 بشکه نفت فعلی در سال آینده به بیش از 10 میلیون بشکه افزایش یابد، گفت:‌اوپک ناگزیر است که طرح کاهش تولید نفت را که تا مارس 2018، است را تمدید کند. 

وی گفت: اوپک استراتژی دیگری برای خروج از این وضعیت ندارد و باید مدیریت بازار را ادامه دهد یا اینکه شاهد کاهش قیمت بیشتر باشد.شرایط طوری است که در صورت عدم مدیریت قوی قیمت به 30 دلار در هر بشکه می‌رسد.

یکی از بزرگ‌ترین خطرات عرضه و قیمت نفت امکان تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران است که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ایران تهدید می‌کند. این در حالی است که دو سال از توافق کشورها با ایران در بحث توافق هسته‌ای می‌گذرد.

به گفته رئیس موسسه فکتس گلوبال‌انرژی تحریم‌های آمریکا می‌تواند درآمدهای نفتی ایران را به شدت کاهش دهد که در دوره گذشته هم شاهد چنین مسئله‌ای بودیم و میزان تولید نفت ایران به یک میلیون بشکه در روز رسیده بود. 

براون گفت: من فکر نمی‌کنم که تحریم نفتی ایران در این دوره زمان مثل قبل خواهد شد اما در صورت تحریم رقم قابل ملاحظه‌ای می‌شود.

به رغم رشد تقاضای نفت به ویژه از سوی کشورهای با اقتصادهای در حال ظهور و همچنین خطرات و خرابی‌های غیر پیش‌بینی‌ شده براون به صنایع هشدار داد که در این صورت احتمال افزایش قیمت نفت به 100 دلار در هر بشکه هم خواهد بود.

دفتر مرکزی FGE در لندن و سنگاپور به مشتریان بازار نفت و گاز به ویژه منطقه آسیا مشاوره می‌دهد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها