کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز پنجشنبه 20 مهرماه 96


کد خبر : ۴۱۸۴۶پنجشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۳۸۸۸۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنجشنبه 20 مهرماه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

قیمت طلا که شب گذشته پس از انتشار متن مذاکرات نشست سپتامبر فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شده بود، در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه با افزایش نسبی همراه شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1296 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با رشد 0.3 درصدی روبرو شده بود. شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز به بالاترین سطح خود در ده سال اخیر رسیده است. ارزش دلار آمریکا نیز در شرایطی با کاهش نسبی روبرو شده است که متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد، هنوز برخی از سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا نگران وضعیت تورم هستند.

در حالی که اکثر مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور ابراز امیدواری کرده و از افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر حمایت کرده اند ولی هنوز برخی از مقام های ارشد فدرال رزرو نگران وضعیت تورم هستند.

ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه در سخنانی به رهبران کاتالونیا 8 روز فرصت داد تا دست از طرح استقلال این منطقه بردارند. وی هشدار داده است که در صورتی که رهبران کاتالونیا همچنان به دنبال استقلال باشند، خودمختاری این منطقه را لغو و به طور مستقیم کاتالونیا را اداره خواهد کرد.

متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که سیاستگذاران پولی بحث طولانی را درباره وضعیت نرخ تورم در اقتصاد آمریکا داشته اند.

جان ویلیامز ر ئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو تاکید کرده است که پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال یک بار و سال آینده 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس نیز تاکید کرد: می خواهم پیش از هرگونه افزایش مجدد نرخ بهره ، وضعیت نرخ تورم در اقتصاد آمریکا را روشن شود.

به نظر می رسد سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا نیز می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا داشته باشد. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

از سوی دیگر تنش های سیاسی بین المللی از جمله بحران کره شمالی اوضاع داخلی آمریکا و مذاکرات برگزیت نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات بازارهای بین المللی باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها