کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رضایت بی‌قید و‌ شرط اولیای‌دم مأمور پلیس به قاتل پسرشان


کد خبر : ۴۱۷۹۲چهارشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷:۴۸۹۵۵ بازدید

اولیای ‌دم مأمور پلیس که هشت سال پیش در تعقیب ‌و گریز به دست سارق مسلحی به قتل رسیده بود، با حضور در دادسرای جنایی تهران، بدون دریافت ...

اولیای ‌دم مأمور پلیس که هشت سال پیش در تعقیب ‌و گریز به دست سارق مسلحی به قتل رسیده بود، با حضور در دادسرای جنایی تهران، بدون دریافت پول از قصاص قاتل فرزندشان گذشتند.  ساعت سه بامداد بیست‌وششمین روز تیر سال ٨٨، مأموران پلیس رباط‌کریم به دو سرنشین یک دستگاه خودروی پژو ٢٠٦ نقره‌ای‌رنگ مشکوک شدند و دستور ایست دادند. پس از توقف خودرو، دو مأمور پلیس به بازرسی ماشین پرداختند و در صندوق‌عقب یک قبضه اسلحه کلاشنیکوف پیدا کردند.

درحالی‌که مأموران حالت دفاعی به خود گرفته بودند و قصد دستگیری دو سرنشین خودرو را داشتند، در این لحظه راننده پژو خود را به پشت فرمان رساند و اقدام به فرار کرد. این در حالی بود که مأموران کلانتری از مدتی قبل مطلع شده بودند به‌زودی یک محموله قاچاق اسلحه از آن مسیر عبور خواهد کرد؛ بنابراین تعقیب و گریز آغاز شد. مأموران حین تعقیب، پس از شلیک تیر هوایی برای هشدار، چندبار دستور ایست را تکرار کردند و در نهایت در ورودی رباط‌کریم راننده خودرو را متوقف کردند. مأموران با این تصور که مظنونان قصد تسلیم‌کردن خود را دارند، با احتیاط به خودرو نزدیک می‌شدند که بار دیگر سارقان اقدام به فرار کردند؛ اما این‌ بار راننده خودرو و همدستش پیاده اقدام به فرار کردند تا شانس بیشتری داشته باشند. ازاین‌رو یکی از افراد تحت تعقیب موفق شد در تاریکی فرار کند؛ اما مأموران فاصله زیادی با نفر دوم نداشتند که او اقدام به تیراندازی به سوی مأموران کرد و از صحنه گریخت. با این اتفاق، تنها سرنخ موجود برای ردیابی مظنونانی که یکی از آنها مرتکب قتل مأمور پلیس شده بود، خودروی ‌جامانده از آنها بود.

در بررسی خودرو، سه قبضه کلت کمری و تعدادی فشنگ کشف شد. همچنین با ادامه تحقیقات مشخص شد افراد فراری، سارقان احشامی بوده‌اند که از ساوه برمی‌گشتند و در دام پلیس گرفتار شدند و پس از تعقیب و گریز و تیراندازی به سوی مأمور فرار کردند. پس از درگیری مسلحانه، یکی از مأموران پلیس به نام «علی احمدی» هدف اصابت گلوله قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان، بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. مأموران برای شناسایی عامل این جنایت، تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده و مالک خودرو را به نام فاطمه، برای تحقیقات به اداره آگاهی احضار کردند. فاطمه در بازجویی‌ها گفت: خودرو در اختیار پسرم رضا بود و او از دو روز قبل ناپدید شده است.  سال ٩١ متهمی که با اسمی مستعار دستگیر شده بود، در بازجویی‌ها مدعی شد در جرم اخیری که دوستانش مرتکب شده‌اند، دخالت نداشته است؛ اما سه سال قبل مرتکب قتل شده است.  متهم در بازجویی‌های دقیق‌تر به شهادت مأمور پلیس اعتراف کرد و در نهایت به قصاص محکوم شد. پس از آن نیز مراحل قانونی اجرای حکم انجام شد تا اینکه چند ماه قبل، متهم برای اجرای حکم قصاص پای چوبه‌دار رفت؛ اما در آخرین لحظات، اولیای‌ دم مهلتی سه‌ماهه به او دادند تا رضایت آنها را جلب کند. مادر مأمور پلیس که روز گذشته همراه همسرش برای اعلام رضایت به دادسرای جنایی تهران آمده بود، در‌این‌باره گفت: من شرط کرده بودم که اگر خواب پسرم را ببینم، بدون دریافت یک ریال رضایت می‌دهم. چند روز پیش پسرم به خوابم آمد و از من خواست قاتل را ببخشم. من هم برای همین رضایت دادم.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها