کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لنج‌های ایرانی طعمه دزدان دریایی + تصویر


کد خبر : ۴۱۷۷۸سه شنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰:۳۷۱۵۷۵ بازدید

روز گذشته یکی از لنج‌های صیادی ایرانی مورد یورش دزدان دریایی سومالی قرار می‌گیرد که در جریان آن یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی ...

7q284vrwycibh56v1wm2.jpg

روز گذشته یکی از لنج‌های صیادی ایرانی مورد یورش دزدان دریایی سومالی قرار می‌گیرد که در جریان آن یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است. طبق آخرین اطلاعت به دست آمده؛ ۱۶ نفر به گروگان گرفته شده‌اند.

روز گذشته دزدان دریایی سومالی با یورش به یک لنج ماهیگیر ایرانی و شلیک به سمت صیادان پس از کشتن ناخدا و زخمی کردن یکی از صیادان، ۱۶ ماهیگیر دیگر را به اسارات گرفتند تا جمع صیادان ایرانی گرفتار شده در سومالی به ۲۴ نفر برسند.

در این مدت هیچ تماسی از سوی صیادان تازه گرفتار شده‌ با خانواده‌های آنها گرفته نشده است ولی آنچه مشخص است؛ آنها وضعیت مناسبی ندارند به ویژه هیچ اطلاعی از وضعیت ماهیگیر مجروح در دست نیست.

پس از نا آرامی‌هایی که دهه ۹۰ میلادی در سومالی اتفاق افتاد؛ رفته رفته بخشی از نیروهای یاغی در سواحل کشور سومالی به عنوان دزدان دریایی اعلام موجودیت کردند. پررونق بودن تردد کشتی‌های صیادی و باربری در حوزه آب‌های سومالی، خلاء امنیتی منطقه و دستبرد آسان به شناورها از سال ۲۰۰۵ میلادی، دزدان دریایی سومالی را به تهدیدی جهانی تبدیل کرده است.

xsye189mwza73v4a6y5.jpg

از آنجا که شناورهای صیادی و تجاری ایران یکی از شکارهای همیشگی دزدان دریایی بوده‌اند و حملات آنها به طور معمول به ربایش و گروگان‌گیری شماری از شهروندان ایرانی منجر شده، در سال ۲۰۰۹ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تامین بخشی از امنیت آب‌های این مناطق، نفرات خود را به منطقه گسیل کرد.

لازم به ذکر است که یکی از اصلی‌ترین منابع تامین مالی کشور سومالی از راه درآمد دزدان دریایی است زیرا دولت مشخصی در این کشور ساحلی مستقر نیست.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها