کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد 122 واحدی شاخص بورس تهران امروز سه‌شنبه


کد خبر : ۴۱۷۷۴سه شنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۴۴۴۸۵ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز نیز با حمایت حقوقی‌ها در گروه‌ فلزات اساسی و پالایشی‌ها شاهد معاملاتی متعادل و کم‌حجم بودند، بازاری که به ...

معامله‌گران بورس تهران امروز نیز با حمایت حقوقی‌ها در گروه‌ فلزات اساسی و پالایشی‌ها شاهد معاملاتی متعادل و کم‌حجم بودند، بازاری که به سختی در جست و جوی تک‌سهم‌ها هستند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 18 مهر ماه 96 با افزایش 122 واحدی روی رقم 84 هزار و 734 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 35 واحدی عدد 17 هزار و 374 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 171 واحدی به رقم 91 هزار و 490  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 109 واحدی به رقم  58 هزار و 529  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 142 واحدی عدد  189 هزار و 184  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 7 واحدی به رقم 928 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد ملی صنایع مس ایران با 52 واحد ، فولاد مبارکه با 45 واحد و پالایش نفت تهران با 19 واحد افزایش  بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های همراه اول با 22 واحد ، گروه سایپا با 19 واحد و تجارت الکترونیک پارسیان با 10 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 237 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 448 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 42 هزار و 796 نوبت داد و ستد بود.

این در حالی بود که ارزش معاملات بازار نقد بورس بیش از 100 میلیارد تومان بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساخت ایران، بیمه ملت، حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، صکوک اجاره واسط مالی دی یکم بر روی نماد صامیا، اوراق اجاره واسط مالی اردیبهشت یکم بر روی نماد صایتل، اوراق اجاره واسط مالی تیر دوم بر روی نماد صخابر، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، پتروشیمی فارابی از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی آبادان، اوراق اجاره دولت جمهوری اسلامی در نماد اجاد 411، اوراق اجاره تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و واحدهای صندوق قابل معامله سرمایه‌گذاری سپهر خبرگان نفت بازگشایی شدند. 

به گزارش فارس، امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی و سهامدار عمده اختصاص دارد، بیش از 5.5 میلیون سهم ذوب‌آهن اصفهان به ارزش کمتر از 4.5 میلیارد تومان کد به کد شد. 

بیش از 42.5 میلیون سهم بانک انصار نیز به ارزش کمتر از 8 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 

همچنین 15 میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. 

13.5 مییلون سهم پتروشیمی مبین نیز به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی روبه‌رو بود. 

در صنایع و معادن احیاء سپاهان همچنین کمتر از 13 میلیون سهم به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان کد به کد شد و 6 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش کمتر از 3.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده این سهم روبه‌رو بود. 

براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی معاملاتی کم‌حجم را در نمادهای معاملاتی به نظاره نشست که حمایت برخی حقوقی‌ها در گروه‌های تأثیرگذاری در نماگرهای بورس از جمله گروه پالایشی‌ها و فلزات اساسی باعث شد، تا روندی متعادل بر کلیت معاملات امروز بازار سهام حاکم شود، هر چند نوسان قیمت سهام در این گروه‌ها با تحرک حقوقی بازارگردان‌ها برای نوسان قیمت از دامنه قیمتی منفی به سمت دامنه مثبت قیمتی، استراتژی حاکم بر بازار است. 

امروز در نماد سایپا نیز معاملات دو طرفه و کد به کد سهام در دامنه نوسان منفی قیمت‌ها قابل تأمل بود. 

همین وضعیت نیز در نماد معاملاتی ذوب آهن اصفهان و های‌وب از سوی حقیقی‌های بازارگردان ملاحظه شد. 

آنچه که در این روزها به وضوح در بازار سهام دیده می‌شود، اینکه ضعف نقدینگی در کنار نبود استراتژی و وحدت رویه دست‌کم میان‌مدت از سوی حقوقی‌ها باعث شده تا زیر سایه سنگین بی‌اعتمادی به بازار سهام، تنها اندک سهامداران برخوردار از رانت در تک‌سهم‌های کوچک بازار بتوانند حرفی برای گرفتن داشته باشند، فعالان بازار این روزها با نیم‌نگاهی به بازار آزاد ارز در ذهن خود، دوباره آرزوهای شیرین افزایش قیمت‌ها برای شرکت‌های صادرات‌محور را مرور می‌کنند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها