کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعرفه واردات خودرو تعیین شد


کد خبر : ۴۱۷۵دوشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴:۳۵۱۵۰۶۶ بازدید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در حالی از انتشار کتاب مقررات واردات و صادرات سال 93 از سوی سازمان توسعه تجارت ایران خبرداد که در کتاب مذکور خودروهای بنزین سوز با حجم موتور ...
تعرفه واردات خودرو تعیین شدتعرفه واردات خودرو تعیین شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در حالی از انتشار کتاب مقررات واردات و صادرات سال 93 از سوی سازمان توسعه تجارت ایران خبرداد که در کتاب مذکور خودروهای بنزین سوز با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی نیز ردیف تعرفه ای پیدا کردند.

سال گذشته خودروها براساس حجم موتور زیر 2500 سی‌سی و بالای این حجم تعرفه مشخص داشتند، حال آنکه هم‌اکنون برای خودروهایی که از حجم موتوری بین 2000 تا 2500 سی‌سی برخوردارند نیز تعرفه جداگانه‌ای در نظر گرفته‌ شده‌است.

بر این اساس، مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی انواع خودروها که در فصل 87 کتاب مقررات واردات و صادرات به آن پرداخته شده است به شرح زیر است: مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی اجزا، قطعات و تجهیزات مورد مصرف در خودروهای گازسوز، چهار درصد تعیین شده که البته مخازن گاز طبیعی از این قائده مستثنی است. از طرف دیگر مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای خودروهای سواری بنزینی با حجم موتور زیر 2000 سی‌سی معادل 40 درصد و با حجم موتور از 2000 تا 2500 سی‌سی معادل 55 درصد و بالای 2500 سی‌سی نیز 75 درصد تعیین شده است.

همچنین مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای خودروهای سواری دیزل با حجم موتور 2500 سی‌سی 32 درصد و با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی معادل 55 درصد است. بر این اساس مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی اجزا و مجموعه‌ها برای تولید خودرو و موتورسیکلت برقی و هیبریدی نیز معادل چهار درصد در نظر گرفته شده است. سال گذشته خودروهای زیر 2500 سی‌سی با تعرفه 40 درصد و خودروهای بالای 2500 سی‌سی با تعرفه 75 درصد وارد کشور می‌شدند. بر این اساس تعرفه واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی در حالی با تعرفه مشخصی در کتاب مذکور به آن پرداخته شده که هم‌اکنون واردات این نوع خودروها ممنوع است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها