کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با چه میزان پول نقد می توان صاحب ویلا شد؟


کد خبر : ۴۱۷۲یکشنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹:۱۴۱۰۹۱۲ بازدید

در روزگاری نه‌چندان دور تنها عده معدودی از افراد ثروتمند قادر بودند در شهرهای شمالی‌ویلا خریداری کنند اما چندسالی است که بیشتر هموطنان می‌توانند با‌کمترین مبلغ نیز ویلا خریداری کنند.

کافی است سری به سایت های مشاوره املاک در دنیای مجازی بزنید تا ببینید که چه تبلیغات گسترده ای برای فروش زمین های مناسب ساخت ویلا و همچنین ویلا با متراژهای کوچکتا بزرگ را انداخته اند.

همچنین اگر به شهرزیباکنار در استان گیلان سفر کنید جلوی بنگاه های املاک ،بنرهای تبلیغاتی را می بینید که قیمت ویلا را حداقل از ۶۰میلیون تومان اعلام کرده اند.متاسفانه روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آنها به ویلا در شهرهای استان مازندران بیشتر به چشم می خورد.وضعیت قیمت ها در شهرهای شرقی استان مازندران مانند آمل ، چمستان ونور کمی متفاوت تر است به طوری که صاحبان بنگاه های املاک برایجذب مشتری بیشتر اقدام به تعیین قیمت حداقل ۳۰میلیون تومان و حداکثر ۷۰۰میلیون توان برای ویلاهای خود کرده اند.

احمدی صاحب یکی ازبنگاه های املاک در حد فاصل آمل – چمستان می گوید: در این محدوده می توان ویلاهای کوچکبا حداقل قیمت ۳۰میلیون تومان یافت.

وی می افزاید: معمولا بسیاری از کشاورزان و شالیکاران زمین های کشاورزی خود را تبدیل به زمین های مسطح کرده و آن را برای ساخت ویلا عرضه می کنند.

وی تصریح می کند: تا چند سال گذشته داشتن ویلا تنها جزو آرزوهای بسیاری از هموطنان به ویژه پایتخت نشینان بود اما چند سالی است که با تغییر کاربری زمین های کشاورزی شاهد محقق شدن این رویا هستیم.

این بنگاه دار توضیح می دهد: اکنون ویلا با قیمت های مختلفی در این محدوده معامله می شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد، مساحت زمین ۴۳۵ متر مساحت بنا ۲۵۰ متر،۴خواب ۴سرویس مبله کامل حیاط‌سازی داخل شهرک با نگهبانی، قیمت ۴۶۰ میلیون تومان ؛ مساحت زمین ۲۵۰ متر مساحت بنا ۱۳۵ متر،۲ خواب ۳ سرویس باسند ۶دانگ قیمت ۲۱۰میلیون تومان،  فروش ویلا ساحلی داخل شهرک با نگهبانی واقع در مازندران،رویان،۳۸۰ متر زمین،بنا ۲۸۰ متر،قیمت ۹۰۰میلیون تومان .

در شهرهای شرقی تر مازندران نیز قیمت ویلا از ۶۰میلیون تومان شروع م یشود و بسته به امکانات بر قیمت ها افزوده می شود به طوری که اکنون یک ویلادربابلسربا ۳۰۰ مترزمین و  ۱۵۰ متربنا،دارای آب، برق و گاز و همچنین فضاسازی حیاط به صورت مبله۱۱۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

البته اوضاع در غرب مازندران نیز به همین منوال است به طوری که به گفته افشین یکی ازبنگاه داران در چالوس اکنون می توان ویلاهایی با حداقل قیمت ۷۰ وحداکثر ۷۰۰میلیون تومان در غرب استان خرید و فروش کرد.

وی می گوید: اکنون یک ویلای نوساز ۱۳۸ متری در زمینی ۲۵۰متر واقع در شهرک عاشوری‌زاده (وزنه‌برداران ) کمربندی چالوس به نوشهر – کشک‌سرا با بهترین متر، دوخوابه - شومینه – سقف چوبی، نقاشی مولتی‌کالر، کف لمینیت و کابینت های ام‌دی‌اف اتریش با دید عالی جنگل و کوه با قیمت ۱۵۰میلیون تومان به فروش گذاشته شده که درامتدادحیاط آن ۲۵۰ متر زمین جهت اضافه کردن به حیاط اصلی وجود دارد که فروشنده قیمت زمین مجاور را ۴۰ میلیون تومان تعیین کرده و حاضر است در صورت خرید دو مورد باهم ۱۸۰ میلیون تومان دریافت کند.

نکته اسفناک ماجرا تمایل باغداران وزمین داران شمالی برای فروش ویا معاوضه زمین های خدشان است به طوری که در یکی از آگهی ها یک قطعه زمین ۵۰۰ متری در باغ گیلاس واقع در مرزن‌آباد ( بین چالوس و کلاردشت) با امکان ساخت۴۰ میلیون تومان برای معاوضه باخودرو به معرض فروش گذاشته شده است.

همان طور که ذکر شد ؛متاسفانه در چند سال گذشته افزایش روند تغییر كاربری اراضی كشاورزی مازندران سبب شده تا  كشاورزی این استان حاصل خیز به شدت تهدید شود زیرا هر سال مساحت قابل ملاحظه ای از زمین های زراعی و باغی این استان به ساختمان های مسكونی، ویلاهای شخصی و مجتمع های تفریحی تبدیل می شود.

اگر مسیرتان به شرق مازندران افتاده باشد و در مسیر غرب حرکت کنید چیزی که بیشتر به چشم می خورد تعداد فراوان  مشاوران املاك و بنگاه هاست به طوری که  در هر شهر و روستا می توان آنها را مشاهده کرد که برای جذب مشتری اقدام به نصب بنرهای تبلیغاتی در ابعاد بسیار بزرگ کرده اند .

براساس قانون حفظ كاربری اراضی و باغ های كشاورزی مصوب ١٣٧٤،هرگونه تغییر كاربری اراضی كشاورزی غیرمجاز بوده و تخلف محسوب می شود و طریق مراجع قانونی می توان با متخلفان برخورد قانونی کرد اما متاسفانه با وجود قوانین بازدارنده سالانه حداقل ١٠ هزار هكتار از اراضی كشاورزی كشور تغییر كاربری میدهند.

كارشناسان بر این باورند که ریشه تغییر كاربری زمین های كشاورزی شمال كشور به علت افزایش قیمت این زمین ها با توجه به هجوم بسیاری از هموطنان و حتی سازمان های خصوی و دولتی به استان های شمالی و تمایل آنها برای ساخت ویلاهای شخصی و مجتمع هایاقامتی است  البته نباید فراموش کرد که برنامه ها و سیاست های نادرست و مدیریت غیرکارشناسی نیزبر این مساله دامن زده است.

ازسوی دیگر پس از اجرای فاز نسخت قانون هدفمندی کشاورزان چشم امید خود را به دولت دوخته بودند که متاسفانه یارانه ای به آنها پرداخت نشده و و از سوی دیگر نهادهای ذیربط پشتیبانی كافی از بخش مهم و استراتژیک كشاورزی نکرده و  برنامه ریزی مناسبی نیزحتی برای این بخش نداشته اند بنابراین با توجه به همه این شرایط میتوان گفت كشاورزان که امیدی به تولید نداشته اند،ترجیح داده اند زمین های خود را واگذار کرده و در مقابل پولی برا یامرار معاش از رهگذر فروش آن فراهم سازند .

با توجه به این موارد در چند سال اخیر  قیمت زمین به ویژه در زمین های كشاورزی مازندران بالا رفت و قابلیت های بالای گردشگری این استان مانند خوبی آب و هوا، نزدیکی به جنگ و ساحل ، مجاورت به پایتخت سبب شد تا قسمتی ازسرمایه های سرگردان به سمت این بازار حرکت کند.

مساله آنچنان اسفناک شده که درنخستین روزهای کاری امسال ،رییس سازمان امور اراضی مجبور به واکنش شده است.

جواد افشار اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی به‌ویژه در استانهای شمالی که برخی بنگاه های متخلف آن را برای مردم پیامک می کنند، تخلف صریح قانونی است و با آنها برخورد می شود.

وی گفت: برخی شرکت ها و بنگاه های ویلاسازی که هیچ‌کدام از آنها مجوز برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی ندارند تبلیغات خود را به صورت پیامک برای مردم ارسال می کنند تا این زمین ها را بفروشند و در تبدیل آن به ویلا به این بنگاه های متخلف کمک کنند.به گفته وی، اخیرا مکاتباتی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده تا از ارسال چنین پیامک هایی که خلاف قانون اساسی است، جلوگیری شود چراکه تغییر کاربری این اراضی و خرد کردن مالکیت آنها ممنوع بوده و تخلف است.با توجه به آنچه گفته شد به نظر می رسد تا دیر نشده باید فكری برای حفظ زمین های حاصل خیز استان های شمالی به ویژه در مازندران كرد و با تدوین قوانین بازدارنده و اجرای كامل آن ها جلوی تغییر كاربری زمین های كشاورزیاین استان حاصلخیز گرفته شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها