کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران در پایان معاملات روز دوشنبه


کد خبر : ۴۱۷۱۷دوشنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۵۴۶۳۷ بازدید

معامله‌گران بورس تهران در حالی با افت حجم معاملات سهام مواجه شدند که با تقویت قیمت سهام از سوی حقوقی‌های حامی شاخص بورس ...

معامله‌گران بورس تهران در حالی با افت حجم معاملات سهام مواجه شدند که با تقویت قیمت سهام از سوی حقوقی‌های حامی شاخص بورس مواجه شد، اثرگذاری ملی صنایع مس ایران، مخابرات و تک‌سهم‌های پالایشی از شدت ریزش نماگرها کاهش یافت.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 17 مهر ماه 96 با افزایش 46 واحدی روی رقم 84 هزار و 611 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 16 واحدی عدد 17 هزار و 312 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 129 واحدی به رقم  91 هزار و 319  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 121 واحدی به رقم  58 هزار و 419  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 361 واحدی عدد 189 هزار و 42  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 7 واحدی به رقم 921 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد ملی صنایع مس ایران با 36 واحد ، پالایش نفت بندر عباس با 24 واحد و پالایش نفت تهران با 18 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های آسان پرداخت پرشین با 29 واحد ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 28 واحد و آسان پرداخت پرشین با 22 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 257 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 622 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 51 هزار و 998  نوبت داد و ستد بود.

این در حالی بود که ارزش معاملات بازار نقد بورس بیش از 206 میلیارد تومان بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش صنایع پیام، اوراق اجاره دولت جمهوری اسلامی ایران در نماد اجاد 411، پشم شیشه ایران، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، حق تقدم خرید سهام کارخانجات ایران مرینوس، بیمه کارآفرین از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های فرابورس ایران، اوراق اجاره واسط مالی مرداد دوم بر روی نماد صدانا، اوراق مرابحه گندم متوقف شدند. 

امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصصا دارد، اندکی بیش از 48 میلیون سهم بانک خاورمیانه به ارزش بیش از 10.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

در نماد معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز اندکی بیش از 25 میلیون سهم این شرکت به ارزش کمتر از 13 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده کد به کد شد. 

همچنین 20 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از 16.5 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامداران عمده این سهم جابجا شد. 

در پتروشیمی فجر نیز بیش از 14 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد. 

همچنین 10 میلیون سهم پتروشیمی خراسان به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان کد به کد شد. 

براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی معاملات کم‌حجم بازار سهام را با نگاهی خیره به چهارراه استانبول به نظاره نشست که تغییر قیمت سهام از سوی بازارگردان‌های حامی شاخص در نمادهای تأثیرگذاری همچون ملی صنایع مس ایران، مخابرات ایران و تک‌سهم‌های پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران در گروه پالایشی‌ها ترمز شاخص کل بورس در کانال 84 هزار واحدی را کشید. 

در گروه خودرویی‌ها نیز امروز سایپا و ایران‌خودرو به مدد بازارگردانی و معاملات دوطرفه و در محدوده صفر تابلو روی دامنه نوسان مثبت قیمتی قرار گرفتند. 

امروز تک‌سهم‌های آتیه داده‌پرداز، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان و آلومتک با حرکت قیمت سهام در دامنه نوسان مثبت با اقبال خریداران حقیقی سهام همراه شدند. 

در فرابورس امروز 10 درصد از کل سهام شرکت آسیاصد ارس نیز به قیمت هر سهم 120 تومان عرضه اولیه شد که برای توکاریل به عنوان سهامدار عمده این شرکت کوچک تأمین مالی بیش از 9.5 میلیارد تومانی را در پی داشت. 

شتاب نرخ ارز در بازار آزاد در حالی این روزها در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفت که به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات پولی نظام بانکی به عنوان مدلی از روی ناچاری تا پایان سال جاری و با هدف شناسایی سود از محل تسعیر ارز در صورت‌های مالی بانکها به کار گرفته شود. در این بین لمس تورم دست‌کم 20 درصدی برای فضای کسب و کار کشور نیز چندان ناخوشایند نبوده و به اعتقاد برخی آگاهان می‌تواند به رونق نسبی فضای کسب و کار و در رأس آن بخش مسکن و در نهایت بازار سرمایه بینجامد، هر چند که ضعف قدرت خرید در بخش تقاضا پنبه سیاست‌های اقتصادی دولت را در بلندمدت رشته خواهد کرد.  

این در حالی است که سخنان جنجالی ترامپ در مورد برجام و اقدام‌های پیش‌بینی نشده وی در روزهای آتی به یکی از عوامل تأثیرگذار بر معاملات سهام و کاهش حجم معاملات آن تبدیل شده است، هر چند که سردرگمی و سکون حقوقی‌ها در بازار سهام، اصلی‌ترین عامل رکود این بازار و روزهای کم‌فروغ آن عنوان می‌شود.

با این همه، برخی شنیده‌ها حاکی از تغییر و تحولات معنادار در بخش خودرو، بانک و بورس طی روزهای آینده دارد. باید دید آیا حکم جدیدی از باب همایون تا قبل از سفر وزیر اقتصاد در روزهای پایانی این هفته به ینگه دنیا به بیرون درز خواهد کرد؟ 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها