کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مساله اقلیم کردستان می‌تواند منطقه را برای 10 سال یا بیشتر به آشوب بکشد


کد خبر : ۴۱۵۹۳شنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳:۲۹۳۵۳ بازدید

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: نگاهی به زندگی این شهید نشان می‌دهد در هر برهه از زمان با بصیرت بالا بهترین و سخت‌ترین ماموریت‌ها را ...

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: نگاهی به زندگی این شهید نشان می‌دهد در هر برهه از زمان با بصیرت بالا بهترین و سخت‌ترین ماموریت‌ها را انتخاب کرده و با جدیت بدون تردید آن را دنبال کرده و توانسته اثرگذار و پیروز و سربلند از آن صحنه به صحنه دیگر حرکت کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار سرلشکر محمدحسین باقری امشب در مراسم سالروز شهید همدانی که در محل وزارت کشور برگزار شد، با درود و سلام به شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و فرمانده کل قوا و گرامی داشت یاد و خاطره شهید همدانی گفت: از عزیزان سپاه حضرت رسول(ص) که این مراسم را به طور شایسته برگزار کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: برای من افتخاری است که در محضر خانواده این عزیز حضور پیدا کردم و قطعا عزیزانی بهتر و مناسب تر از بنده بودند که اینجا صحبت کنند.

رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید همدانی از رزمنده‌های پر سابقه انقلاب هستند، اظهار داشت: در قرآن اصحاب یمین و شمال را که نام می‌برد و ویژگی‌ها را می‌گوید و بهشت و دوزخ آنها را برمی‌شمارد. از سابقون نام می‌برد. سابقون در جنات هستند اما مقرب درگاه الهی و شهید همدانی عزیز چنین جایگاهی دارند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه سردار باقری از سابقون هستند، تصریح کرد: از دورانی که این شهید خود را شناخته، از ابتدای نوجوانی در راه اسلام و انقلاب خودسازی و حرکت کرده است و هیچ‌گاه لحظه‌ای را به فکر آسایش و دوری از سختی نبوده و نهایتا اجر این تلاش را با شهادت در راه خدا در جبهه دفاع از حریم اهل بیت دریافت کرده است. خوشا به سعادت او و تمام شهدای این راه.

وی اضافه کرد: خیلی عجیب است. فاصله نوشتن وصیت این شهید تا شهادت او اندکی بیش از دو هفته است. چقدر باید این اخلاص و عرفان بالا باشد که او بداند که در ایام پایانی عمر است و یک بار دیگر وصیت بنویسد؛ آن هم وصیتی که نشان می‌دهد این شهید دریایی از معارف را در سینه خود دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خواندن وصیت نامه شهدا را به مخاطبان توصیه و تصریح کرد: این وصیتنامه ویژه و خاص بود که باید بارها آن را خواند و معارف را از درون آن اندوخت. نگاهی به زندگی این شهید نشان می‌دهد در هر برهه از زمان با بصیرت بالا بهترین و سخت‌ترین ماموریت‌ها را انتخاب کرده و با جدیت بدون تردید آن را دنبال کرده و توانسته اثرگذار و پیروز و سربلند از آن صحنه به صحنه دیگر حرکت کند. 

سرلشکر باقری ادامه داد: شهید همدانی از ابتدا همراه روحانیت بوده و در کنار شهید مدنی، درس اخلاق گرفته و مشی اسلام و انقلاب آموخته و در کنار آیت‌الله نوری همدانی و سایر علمای بزرگ بوده و تلاش کرده در این مسیر حرکت کند.

وی با بیان اینکه تربیت اسلامی و قرآنی در این شهید موج می‌زند، خاطرنشان کرد: از ابتدای شکل‌گیری شکوفه‌های انقلاب اسلامی در همدان و در ارتباط با قم و تهران، برای دریافت مفاهیم امام امت و پیدا کردن اعلامیه و رساندن آن به همدان و کشاندن تبلیغ و به میدان آوردن جوانان برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاس کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به رویکرد شهید همدانی در ابتدای انقلاب اسلامی ابراز داشت: با پیروزی انقلاب، این شهید بلافاصله درک کرد، انقلاب با خطر همراه است و باید زندگی عادی را کنار گذاشته و وارد سپاه شود لذا از موسسین سپاه همدان است و جسم و جان جوانان را آموزش داده. شهید همدانی نقش اساسی در کودتای شهید نوژه و امنیت کردستان و آزادسازی گردن صلوات‌آباد سنندج در کنار شهید صیاد شیرازی نقش داشت که اینها جزو افتخارات اوست.

سرلشکر باقری ادامه داد: فرماندهی در جبهه گیلانغرب و سرپل ذهاب و حفظ سرپل ذهاب از تصرف در کنار ارتش و سایر واحدها در کارنامه اوست. انتقال رزمندگان از کردستان به منطقه جنوب، قبل از عملیات فتح‌المبین به همراه شهید همت و متوسلیان و نقش اساسی در عملیات‌های بیت‌المقدس و فتح‌المبین نیز بخشی از کارنامه اوست. 

وی با بیان اینکه ایجاد سازمانی که در ارتش‌های دنیا سال‌ها زمان می‌برد و امکانات زیادی لازم دارد از افتخارات شهید همدانی است، عنوان کرد: شهید همدانی از استان همدان است و چه خوش درخشیدند و چه عملیات‌های بی‌نقصی را به نتیجه رساندند. فرماندهی لشکرها و یگان‌های متعدد و فرمانده عالی‌ترین واحد‌های رسمی نقش تاثیرگذار این شهید است. فرماندهی سپاه همدان و برخورد با منافقین در عملیات مرصاد از جمله اقدامات اوست. فهرست اقدامات این شهید در دفاع مقدس خود یک کتاب است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان اینکه شهید همدانی سخت‌ترین مسئولیت‌ها را در سپاه و نیروی مقاومت بسیج برعهده گرفت، یادآور شد: شهید همدانی نهایتا در مقابله با فتنه ۸۸ نقش بی‌بدیلی دارد و در آخر، در روزهایی که بیش از شصت سال سن دارد و افرادی در این سن به فکر استراحت و آرامش هستند، تازه به فکر رفتن به سوریه می‌افتد.

سرلشکر باقری با یادآوری اینکه شهید همدانی به پشت جبهه دشمن نگاه می‌کرد که درست است، بیان کرد: شهید همدانی معتقد بود با نفاق درگیر هستیم اما پشت این جبهه دشمن صهیونیستی است. شهید همدانی و هم‌رزمان او دشمن را گم نمی‌کنند؛ هرچه اتفاق می‌افتد اینها عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی‌ای هستند که دست بالاتر آنها را هدایت  می‌کنند. 

وی ادامه داد: به نظر شهید همدانی، این دست بالاتر رژیم صهیونیستی و آمریکاست و شهید همدانی درک کرد که اگر جبهه مقاومت شکست بخورد، آنگاه خاکریز‌ها یکی یکی فرو می‌ریزد و ام‌القرای جهان اسلام فرو می‌ریزد و لذا در این سن دست از زندگی و خانواده می‌شوید و با دشمن درگیر می‌شود و نابودی جبهه‌النصره و داعش و حفظ دولت سوریه مبارزه با رژیم صهیونیستی است و اصل انقلاب اسلامی اینجاست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: اگر مقام معظم رهبری می‌گوید ۲۵ سال از عمر رژیم صیهونیستی مانده است، نگاه‌شان به این رزمنده‌ها و جوش و خروش‌ها در لبنان و سوریه و بحرین و مرزهای ما دارد. اینها دست به دست هم می‌دهد و این تار عنکبوت را که به ظاهر خود را آهنین جلوه می‌دهد، سست و بی اساس می‌کند. 

سرلشکر باقری با ذکر خاطره‌ای گفت: در سال ۶۶ فرماندهی جنگ برای تصمیم به ادامه جنگ تیم شناسایی در استان سلیمانیه می‌گیرد. تیمی شکل می‌گیرد که عجیب است. سردار ایزدی به عنوان مسئول نیروی زمینی و من به عنوان مسئول مهندسی قرارگاه خاتم و چند مسئول از چند لشکر تیم شناسایی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه بعد از سی سال از خاتمه دفاع مقدس و ۳۷ سال از شروع دفاع مقدس باید قدری از اسرار گفته شود، اظهار داشت: واقعا چیز عجیبی است که در مطالعه دفاع مقدس کسی حرف دشمنان را تکرار کند که رزمنده‌ها و بچه‌های مردم بی‌جهت به جبهه اعزام می‌شدند. تصور کنید مسیولیت عالی‌ترین قرارگاه‌ها در عمق جبهه عراق برای شناسایی رفته بودند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: من افتخار داشتم که این تیم را همراهی می‌کردم. از سردشت به مرز رفتیم و وارد خاک عراق شدیم و جبهه‌های مختلف تا سلیمانیه را ظرف ۲۰ روز شناسایی کردیم تا ببینیم عملیات تا چه اندازه عملیاتی است و چه نقاط قوت و ضعفی دارد و بعد از بازگشت گزارش این شناسایی به فرماندهی جنگ و سپاه ارائه شد. در این بیست روز، با این شهید خصایص بی‌نظیری را از این شهید دیدم از جمله فداکاری و ایثار. سخت‌ترین بخش‌ها را پیشقدم بود و فداکاری داشت و ایمان و اخلاص و تلاش و سختکوشی از ویژگی‌های او بود.

باقری افزود: وظیفه‌شناسی، تدبیر و رفتار صمیمی با دوستان، سخت‌گیری با دشمن و بی‌تکلف و سادگی از جمله خصایص این شهید بود. یک موقع این چیزها را در کتاب‌ها می‌خوانیم، یک موقع از نزدیک اینها را در برادر هم‌رزم می‌بینید و اینها در جان او می‌نشیند.

وی با اشاره به اعزام شهید همدانی به سوریه تصریح کرد: شهید همدانی در سال ۹۰ در شرایطی به سوریه رفت که  تروریست‌های تکفیری که مورد حمایت مرتجعین عرب و همسایگان سوریه بودند و هیچ کمبودی نداشتند و سرتاسر سوریه را به جبهه تبدیل کرده بودند. شهید همدانی با تصویر خسته و آسیب‌دیده سوریه که باید در چند جبهه می‌جنگید، به این کشور رفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: شهرها یکی یکی در حال سقوط بود و با شکست این سنگر، دشمن پیشروی می‌کرد، هم‌چنان که در عراق پیش آمد و از سوریه به موصل رفتند و بخش‌هایی از عراق را گرفتند و عتبات عالیات در خطر سقوط قرار گرفتند. در چنین شرایطی، شهید همدانی به سوریه رفت و فهمید با بررسی صحنه که اکتفا به ارتش برای چنین جبهه‌ای کافی نیست. او با درس گرفتن از تجربه بسیج که امام امت آن را ابداع کرد، فهمید باید موجودی به نام بسیج را در سوریه ایجاد کند و لذا پیگیری کرد تا مردم از فرق مختلف شیعه و سنی و غیر مسلمان نقش اساسی در پیشبرد جبهه‌ها داشته باشند.

سرلشکر باقری تاکید کرد: اگر چنین توانی ایجاد نمی‌شد، سوریه و عراق سقوط می‌کردند اما نیروی مردمی به همراه نیروهای انقلاب اسلامی که از کشورهای مختلف حاضر بودند و همه زیر نظر سردار همدانی و سردار سلیمانی کاری کردند که این جبهه در حال سقوط احیا شد و جبهه به جبهه پس گرفته شد و دشمن شکست‌های سنگینی متحمل شد. ورق برگشت و این جبهه مقاومت بود که روحیه گرفت و دشمن را شکست داد. این مرهون شهید همدانی است. 

وی با اشاره به نفوذ کلام شهید همدانی خاطرنشان کرد: واقعیت اینطور بود که سوری‌ها به فرماند‌هان ایرانی به عنوان خارجی نگاه نمی‌کنند بلکه به عنوان کسانی نگاه می‌کنند که بدون چشمداشت نسبت به مقامات و خاک آنجا برای دفاع از مقدسات و برای خدا تلاش می‌کنند و جلوتر از ارتش و مردم سوریه از خطرات استقبال می‌کنند و این شد که نگاه به مستشاران ایرانی نگاهی به صورت یک فرشته و عنصر مقدس است که هرچه می‌گوید مقدس است و صحیح است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهادت شهید همدانی درس‌های بزرگی به ما می‌دهد، ابراز داشت: اولین درس این شهادت‌ها این است که انقلاب اسلامی با تهدیدات متعددی روبه‌رو خواهد بود. نگاهی به گذشته این شهید بکنید و ببینید این شهید در چند جبهه جنگیده است؛ از جنگ سرد با دشمن بعثی، از جنگ نرم داخلی و از مقابله با فتنه و تهدیدات داخلی و از ورود به جنگ نیابتی سوریه که صهیونیست‌ها آن را به نیابت برعهده تکفیری‌ها گذاشته است. 

سرلشکر باقری تاکید کرد: خلق تروریست‌های تکفیری حاصل اتفاق‌های اندیشه‌ورزی است که فکر کردند چه کنیم جهان اسلام را به خودش مشغول کنیم. کاستی‌هایی را پیدا کردند و آن را پرورش دادند و مانند یک سلاح میکروبی این آسیب را به تهدید و سلاح برنده تبدیل کردند و به جان جهان اسلام انداختند.

وی با اشاره به مسئله همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق ابراز داشت: مساله شمال عراق موضوعی نبود که این روزها مطرح شود. واقعا مردم شمال عراق چه استقلالی می‌خواهند که الان ندارند؟ می‌خواهند حاکمیت بر مرزها و سرزمین‌های خود داشته باشند که دارند، پول داشته باشند که بیش از مردم عراق دارند. اینکه دشمنان ملت کرد بیایند مساله همه‌پرسی را مطرح کنند و با احساسات مردم را به پای صندوقی بکشند که نه بازرس دارد و نه شمارشی و سپس بیایند بگویند ۹۰ و خورده‌ای درصد رای آورد. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را طراحی رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و بیان کرد: آن‌ها زمانی که مشاهده کردند عراقی‌ها با حکم مرجعیت خود به میدان آمده‌اند و با همکاری حشدالشعبی و نیروهای مردمی توانستند داعش و تکفیری‌ها را شکست دهند این گونه امروز این مسئله جدید را در عراق مطرح کردند. این اتفاق می‌تواند منطقه را برای ۱۰ سال یا بیشتر به آشوب بکشد.

باقری با بیان اینکه همه دلسوزان اسلام و نظام باید به هوش باشند، یادآور شد: خوابیدن ما به منزله خواب بودن دشمن نیست، این خواسته فرمانده و رهبر ما است‌. اینها درسی است که شهید همدانی به ما داده است، این مساله سن و سال و مقام و جایگاه نمی‌شناسد. همه باید این افتخار را داشته باشیم که نعمت رزمنده بودن را داریم و آن را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه شهادت شهید همدانی‌ها منجر به رویش شهید حججی‌ها، شهدای هسته‌ای و دیگر شهدا شده است، عنوان کرد: در جنگ جهانی که همه جهان درگیر جنگ بوده، بروید ببنید چه تعداد فرمانده شهید شده است. اگر در جبهه عراق این تعداد کشته شده، چند فرمانده لشکر کشته شده است؟ سپاه پاسداران اما اینطور بوده است؛ فرمانده جلو بوده و می‌گفت بیایید. این از درس‌های شهادت شهید همدانی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بیان اینکه دفاع و حرکت در راه خدا و انقلاب و اسلام خستگی و بهانه‌گیری ندارد، اعلام کرد: آنچه من از شهید همدانی و خانواده عزیز او می‌دانم، این است که این شهید یک بار نشده بهانه‌ای بگیرد و مطالبه‌ای بکند. همیشه گفته ما بدهکار هستیم. در برابر نعمت رهبری و اسلام و داشتن این مردم و ایثارگران و رزمندگان بدهکاریم. بیاییم این درس را از شهید همدانی و شهیدان هم‌رزم او بگیریم. 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها