کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروش نفت اوپک با روبل و یوآن انجام شود


کد خبر : ۴۱۵۶۲پنجشنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲:۱۰۱۲۵۸ بازدید

رئیس‌جمهور ونزوئلا پیشنهاد کرد برای حذف سلطه دلار و تأثیر منفی آن بر بازارهای جهانی مبادلات نفت خام و فرآورده‌های پالایشگاهی اوپکی‌ها با ...
 فروش نفت اوپک با روبل و یوآن انجام شود فروش نفت اوپک با روبل و یوآن انجام شود

فارس- رئیس‌جمهور ونزوئلا پیشنهاد کرد برای حذف سلطه دلار و تأثیر منفی آن بر بازارهای جهانی مبادلات نفت خام و فرآورده‌های پالایشگاهی اوپکی‌ها با سایر ارزها به غیر از دلار انجام شود.

به گزارش راشاتودی، نیکلاس مادارو رئیس‌جمهور ونزوئلا پیشنهاد کرد کشورهای تولیدکننده نفت باید درباره ایجاد یک سبد ارزی برای معاملات نفت خام و محصولات پالایشگاهی گفت‌وگو کنند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا که در مجمع کشورهای صادرکننده گاز در مسکو صحبت می‌کرد گفت: ایجاد سازوکار جدید برای کنترل بازار جهانی نفت بسیار ضروری است.

به گفته مادارو معامله با دلار تأثیر منفی بر بازار جهانی دارد و تلاش کشورهای صادرکننده نفت برای تثبیت قیمت نفت را کم‌رنگ می‌کند.

بر اساس نظر رئیس‌جمهور ونزوئلا معرفی یک سبد ارزی جایگزین شامل یوآن و روبل و دیگر ارزها تأثیر منفی دلار در معاملات آتی را حذف خواهد کرد.

به گزارش فارس، چند سالی است که کشورهای جهان با آگاهی از سلطه دلار بر اقتصاد جهانی، به دنبال حذف آن از مبادلات بین‌المللی هستند. در این زمینه توافق‌هایی بین کشورهای مختلف ازجمله روسیه و چین صورت گرفته و دیگر کشورها هم به این توافق پیوستند.

کشورها در تلاشند تا ارزهای ملی خودشان یا ارزهای رایج دیگر را جایگزین دلار کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها