کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعتراض خانواده «بنیتا» به حکم متهم ردیف دوم


کد خبر : ۴۱۵۳۶پنجشنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳:۴۰۵۳۱ بازدید

وکیل‌ مدافع اولیای‌ دم بنیتا از ارائه لایحه اعتراضی نسبت به حکم متهم ردیف دوم پرونده خبر داد.

وکیل‌ مدافع اولیای‌ دم بنیتا از ارائه لایحه اعتراضی نسبت به حکم متهم ردیف دوم پرونده خبر داد.

 جعفر کوشا گفت: لایحه اعتراضی را روز چهارشنبه به دادگاه ارائه کردیم. به همین خاطر پرونده باید برای بررسی نهایی به دیوان عالی کشور ارسال شود.

این درحالی است که چندی قبل غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران درباره متهم ردیف دوم پرونده بنیتا گفته بود، ‌در خصوص آن دسته از اتهامات که در کیفرخواست دادسرا عنوان شده بود، حکم صادر شده است. البته ادعاهایی مطرح شد که در کیفرخواست نبود. به همین دلیل رسیدگی به موضوع از سوی دادگاه امکان نداشت. این موارد باید توسط دادسرا رسیدگی شود و اگر منتهی به صدور کیفرخواست شد دادگاه رسیدگی خواهد کرد. خانواده بنیتا درحالی خواستار اشد مجازات متهم ردیف دوم پرونده هستند که براساس اوراق موجود در پرونده، آنها نسبت به قصاص این متهم درمرحله رسیدگی به پرونده در دادسرا، درخواستی ارائه نکرده بودند. به‌همین خاطراین متهم به اتهام مشارکت درقتل محاکمه نشد. حال آنکه مسئولان قضایی اعلام کرده‌اند: « پدر بنیتا نسبت به قصاص متهم ردیف دوم دادخواستی ارائه نداده است.»
 
پاسخ قاضی شهریاری به گلایه‌ خانواده بنیتا

محمد شهریاری نیز در خصوص گلایه اولیای‌ دم بنیتا در دومین جلسه دادگاه مبنی بر چرایی رفع اتهام قتل از متهم ردیف دوم پرونده، گفت: تصاویر مستندات پرونده موجود است که بعد از صدور قرار جلب به دادرسی در خصوص متهمان ردیف اول تا سوم دایر بر قتل عمدی، سرقت مقرون به آزار، معاونت در سرقت، تحصیل مال مسروقه و فروش و مصرف مواد روانگردان، بنده به طورکتبی به بازپرس پرونده نوشتم که در خصوص اتهام متهم ردیف دوم به بعد دایر بر مشارکت، مباشرت و معاونت در قتل عمدی و شبه عمدی قرارلازم را صادر کند. بازپرس هم در خصوص اتهام متهمان غیر از متهم ردیف اول که قتل عمدی بود، قرار منع تعقیب صادر کرد که اینجانب ضمن موافقت اعلام کردم که قرارها به صورت کتبی به آنها ابلاغ شود.

 بازپرس هم به اولیای دم بنیتا ابلاغ کرد و طی این صورت جلسه که اصل آن هم موجود است، پدر بنیتا نوشته که قرار منع تعقیب به آنها ابلاغ شده و اعتراضی هم ندارند. پدر و مادر بنیتا که تنها اولیای دم بودند ذیل آن را امضا و بازپرس هم امضا کرده است.

وی تصریح کرد:طی کمتر از 10 روز به صورت شبانه‌روزی در خصوص این پرونده فعالیت کردیم تا به نتیجه برسد. کیفرخواست 30 صفحه‌ای نوشته شد.

شهریاری با بیان اینکه ما درک می‌کنیم پدر و مادر بنیتا داغدارند و از جهت مرگ فرزندشان هم بسیار متأسفیم، اظهارکرده: «ما نمی‌توانیم بابت خون دخترتان 4 نفر را که فقط یکی از آنها در قتل مداخله داشته، بدون دلایل کافی به‌عنوان متهم به قتل به دادگاه معرفی کنیم.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها