کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نگاهی به رونمایی هلو8 و هویت‌سازی برای برند هلو


کد خبر : ۴۱۵۲۱چهارشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵:۰۳۵۲۸ بازدید

رشد رقابت و فضای رقابتی فضای کسب و کار منجر به افزایش اهمیت برندسازی (Branding) در دنیای امروز کسب و کار شده است. موضوع برندینگ در ابعاد یک بنگاه و حتی ابعاد ملّی بسیار ...

رشد رقابت و فضای رقابتی فضای کسب و کار منجر به افزایش اهمیت برندسازی (Branding) در دنیای امروز کسب و کار شده است. موضوع برندینگ در ابعاد یک بنگاه و حتی ابعاد ملّی بسیار مورد توجه است. سه دهۀ پیش که کشور چین در تلاش برای افزایشِ تولید و حرکت به سمت صنعتی شدن بود، با استراتژی «رهبری هزینه» وارد فضای اقتصاد بین‌المللی شد اما همین کشور چین در سال‌های گذشته و دهۀ اخیر به شدت در تلاش برای برندسازی است و این به وضوح نشان می‌دهد که جایگاه برندسازی در فضای کسب و کار امروز به شدت بالاست. ظهور برندهای چینی نظیر هوآوی، شیائومی، لنوو و... محصول همین دوران است. آسیب‌شناسی وضعیت صادراتیِ ایران در پژوهش‌های مختلف، بارها بر ضعف برندِ محصولاتِ ایرانی در بازارهای جهانی تاکید کرده است و به نظر می‌رسد، دوران برندسازی برای ایران نیز فرارسیده است.

چند هفتۀ پیش، مراسم رونمایی بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری ایران برای نرم‌افزار حسابداری هلو 8 در شرایطی در هتل ارم تهران برگزار شد (گزارش برگزاری مراسم رونمایی هلو 8 در ایسنا) که چنین مراسمی در این ابعاد و با این ویژگی‌ها در ایران سابقه نداشته است. به نظر می‌رسد برگزارکنندگان این رویداد، علاوه بر اینکه برای اولین بار در ایران اقدام به چنین کاری کردند، توجه ویژه‌ای به عناصر برند در این مراسم داشته‌اند. در ادامه ضمن اشاره به عناصر برندینگ، تحلیلی بر این فعالیت هوشمندانۀ بازاریابی هلو8 داشته‌ایم:

عنصر اول: نام

هلو سال‌هاست که با ظاهری زیبا و هسته‌ای محکم در بازار نرم‌افزارهای بازاریابی ایران یکّه‌تازی می‌کند، به نظر می‌رسد که این نام توانسته جایگاه ویژه‌ای در ذهن مخاطبان داشته باشد و همان مفهوم سهولت در استفاده از نرم‌افزار حسابداری را به ذهن مخاطب انتقال داده است، اما در مراسم رونمایی اخیر شرکت طرفه نگار، تاکید بر روی «هلو 8» بوده است و به همین دلیل هشتگ «هلو 8» را  در شبکه‌های اجتماعی ایجاد و منتشر نمودند. نامی که تلاش کرد در کنار هویت قبلی مفهوم روزآمدی را نیز انتقال دهد.

عنصر دوم: شعار

این بار هلو برای جدیدترین نسخه نرم‌افزار حسابداری‌اش شعار «فصل جدید کسب و کار با هلو 8» را به کار برده است و 8 ویژگی جدید در هلو 8 را به نمایش گذاشته است. تاکید مجدد بر عدد 8 که در تمام بخش‌های مراسم رونمایی دیده می‌شد، قطعاً از اهداف مهم مدیران شرکت نرم‌افزار هلو بوده است و تلاش نموده است تا بر هویت برند خود تاکید کند و ناخودآگاه این شعار، تداعی خاص بودن و شروعی تازه را دارد.

عنصر سوم: رایحه

به اعتقاد نگارنده، توجه به استفاده از عنصرِ رایحه در برندینگ در کشور ما در حوزه تئوری نیز کمتر پرداخته شده است، اما هلو در جدیدترین نرم‌افزار حسابداری خود این کار را عملی کرده است. بسته‌های هلو8 به گونه‌ای طراحی شده است که همراه با رایحۀ هلو است و قطعاً این رایحه به «ماندگاری در ذهن» کمک می‌نماید.

عنصر چهارم: طعم

شاید باورتان نشود که نرم‌افزاری حسابداری هلو، برای برندینگ از عنصر طعم هم استفاده نمود! حاضرین در مراسم رونمایی هلو8، بسته‌ای از 8 شکلات را هدیه گرفتند که به لحاظ بصری هر کدام از آن‌ها یکی از ویژگی‌های هلو8 را نمایش می‌داد و مخاطب با خوردن آن شکلات با عنصر طعم نیز تحت‌تاثیر برند هلو قرار گرفت و قطعاً تاثیر بسزایی در به یاد ماندن این برند داشته است.

به نظر می‌رسد، همان طور که هلو در تولید نرم‌افزارهای حسابداری پیشتاز در بازار ایران بوده است، در زمینه بازاریابی و برندینگ نیز مسیری نو و پیشتاز در مقایسه با سایرین دارد

 


اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها