کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کلاهبردار عابر بانک‌ها دستگیر شد


کد خبر : ۴۱۴۹۷چهارشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۳۰۶۹۶ بازدید

جانشین پلیس آگاهی استان یزد گفت: فردی که با پرسه زنی در مقابل عابر بانک ها اقدام به کلاهبرداری از کارت بانکی ۱۵ شهروند کرده بود ستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ محمدرضا حناساب افزود: با توجه به شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت مبالغی از حساب بانکی آنها و تعویض کارت بانکی شان با کارت دیگری بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تحقیقات پلیس نشانگر این بود که متهم با پرسه زنی در اطراف عابربانک ها بیشتر دست به کلاهبرداری از افرادی زده که سالمند بودند و مهارت کمتری در انجام کارهای بانکی داشته اند.

این مسئول تصریح کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، متهم 36 ساله دارای چهار فقره سابقه کیفری شناسایی و دستگیر و به اداره پلیس منتقل شد و در بازجویی های انجام شده به 15 فقره کلاهبرداری و برداشت وجه از طریق کارت به کارت اعتراف کرد.

حناساب گفت: متهم طعمه های خود را بیشتر از میان افراد سالمند یا کم سواد انتخاب می کرد و به بهانه کمک به آنها برای برداشت وجه و یا خرید کارت شارژ، کارت به کارت کردن و غیره رمز آنها را دریافت و سپس اقدام به جابجایی وجه به حساب خودش یا تعویض کارت مالباختگان با کارت بانکی دیگری می کرده است.

به نوشته ایرنا، جانشین پلیس آکاهی استان با بیان اینکه با دستور مقام قضایی، تحقیقات بیشتر از متهم برای شناسایی مالباختگان احتمالی ادامه دارد تا کید کرد: شهروندان هنگام برداشت وجه از افراد مطمئن و آشنا کمک بگیرند تا در دام شیادان کلاهبردار گرفتار نشوند.

اینگونه سرقت در استان یزد سابقه زیادی ندارد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها