کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در جریان معاملات امروز تالار شیشه ای


کد خبر : ۴۱۴۶شنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲:۳۱۲۵۹۷ بازدید

شاخص بورس در ششمین روز کاری خود در سال 93 ، با افت 194 واحدی در کانال 78 هزار واحد درجا زد.

شاخص بورس برای چهارمین بار در سال جدید با کاهش مواجه شد و اکنون نیز با روند نزولی 194 واحدی در کانال 78 هزار واحد درجا زد.

براساس این گزارش، شرکت‌های بزرگی همچون پالایش نفت بندرعباس، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی(مپنا)، بانک صادرات، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه اصفهان، هلدینگ نفت،گاز و پتروشیمی تأمین و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند اما در مقابل بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری سایپا، همراه اول، خدمات انفورماتیک، پتروشیمی خارک و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو روند افزایشی داشتند.

در ششمین روز کاری بورس در سال جدید، برترین تقاضا به گروه‌های خودرویی، دارویی و برخی شرکت‌های سیمانی اختصاص یافت که در مقابل شرکت‌های بانکی، پالایشی، نفتی و پتروشیمی برترین عرضه را داشته‌اند.بر اساس این گزارش با احتساب روند منفی امروز شاخص بورس، بازدهی بازار از ابتدای سال هنوز منفی است و اکثر شرکت‌های بزرگ و کوچک بازار نیز با افت قیمت مواجه شدند.

در حالی شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی کاهش قیمت دارند که ابهامات بودجه‌ای و اخبار منفی پیرامون آن نسبت به اخبار مثبت بسیار کمتر بوده به طوریکه در گروه پالایشی بحث برداشتن تخفیف خوراک پالایشگاه‌ها منتفی و در شرکت‌های سیمانی نیز افزایش قیمت 25 درصدی اعمال شده است.

در گروه شرکت‌های بانکی نیز با توجه به اعمال افزایش سرمایه‌های سنگین و همچنین در پیش رو بودن افزودن به سرمایه بانک‌ها جوّ مثبتی نسبت به سال‌های گذشته می‌تواند حاکم باشد.در این گروه بانک تجارت و بانک ملت تا کنون افزایش سرمایه اعمال کرده‌اند و در آینده نیز پست بانک به سرمایه خود بیش از 475 درصد خواهد افزود.

نرخ گاز مصرفی خانگی و صنعتی نیز بر خلاف انتظار بسیاری از سرمایه‌گذاران توسط دولت پایین اعلام شد و این امر نیز می‌تواند پتانسیل خوبی برای شرکت‌های تاثیر پذیر داشته باشد.با توجه به برخی گمانه‌زنی‌ها نیز از نرخ بنزین در سال جدید احتمال افزایش قیمت از 400 به 1000 تومان، از روزهای آینده وجود دارد.

در فرابورس شاخص با افت 5 واحدی به 776 واحد رسید و بیش از 63 میلیون و 870 هزار سهم به ارزش تقریبی 82 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

در این بازار هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پالایش نفت تهران، پتروشیمی جم، بانک ایران زمین، نفت ایرانول، بانک دی، بانک سرمایه، پتروشیمی مارون، بانک خاورمیانه، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی خراسان، بانک گردشگری و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.در فرابورس نمادهای تازه وارد از جمله کی بی سی، ارفع و غذایی مینوشرق و اعتلاء البرز همچنان برترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها