کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار آهن‌آلات ساختمانی بعد از تعطیلات چند روزه


کد خبر : ۴۱۴۰۵دوشنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۴۳۲۷۴۰ بازدید

بازار آهن آلات کشور در شهریور ماه سال جاری روندی نزولی و رو به پایین داشت. قیمت اکثر مقاطع و محصولات آهنی اعم از میلگرد و ...

آهن‌پرایس- بازار آهن آلات کشور در شهریور ماه سال جاری روندی نزولی و رو به پایین داشت. قیمت اکثر مقاطع و محصولات آهنی اعم از میلگرد و پروفیل، نبشی و ناودانی و ... حدود 200 الی 400 تومان کاهش یافت. گفتنی است که با استناد بر آمار ها و نمودار های منتشر شده، می توان اعلام کرد که قیمت میلگرد در هر کیلو کاهش 400 تومانی داشته است.

این موضوع شاید بیانگر کاهش چشم گیری در روند قیمت ها باشد اما این کاهش قیمت ها به هیچ عنوان مورد قبول خریداران واقع نشد؛ دلیل این امر را نیز می توان انتظار آنها برای کاهش قیمت بیشتر بیان کرد. اکثر فعالان و خریداران بازارَ، بر این باور هستند که قیمت ها باید تنزل بیشتری پیدا کنند؛ هرچند که بسیار دور از ذهن است اما آنها خواستار قیمت های سال 95 هستند!

با توجه به مطالب فوق، قیمت آهن آلات در دو روز اول مهرماه ثابت و بدون تغییر اعلام شد. علاوه بر ثبات قیمت ها در بعضی از مقاطع، شاهد افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد نیز بودیم. عده ای از فعالان و کارشناسان بازار معتقد بودند که قیمت آهن آلات بشدت افت پیدا خواهد کرد و شاهد کاهش قیمت ها خواهند بود. دلیل این امر را نیز فرا رسیدن ماه محرم و فصل سرما و روز های سرد سال می دانستند. گفتنی است که با وجود موارد مذکور، قیمت آهن در دو - سه روز اول مهرماه ثابت یا افزایشی بود.

در حال حاضر نمی توان تعریف درست و دقیقی از روند بازار آهن ارائه داد؛ زیرا به دلیل رو به رو بودن با تعطیلات رسمی در اول هفته ی جاری، فعالیت در بازار آهن بشدت کاهش یافته بود. از طرف دیگر، کارخانجات تولید کننده مقاطع و محصولات آهنی نیز تعطیل بودند و قیمتی از سوی آنها به بازار اعلام نشد. لازم به ذکر است که با اتمام روز جاری، روند بازار نیز مشخص خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها