کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرانجام آمريكا به مذاكره تن داد/ ديدار تيلرسون و وزيرخارجه كره شمالي؛به‌زودي


کد خبر : ۴۱۳۸۵دوشنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲:۵۰۴۶۵ بازدید

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن در حال مذاکره مستقیم با پیونگ‌یانگ است اما رغبتی از طرف مقابل برای گفت‌و‌گو وجود ندارد. رکس تیلرسون ...

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن در حال مذاکره مستقیم با پیونگ‌یانگ است اما رغبتی از طرف مقابل برای گفت‌و‌گو وجود ندارد. رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا که برای مذاکره با مقامات چین در راستای افزایش فشار بر پیونگ‌یانگ به پکن سفر کرده، در نشست خبری به خبرنگاران گفت که به‌رغم تنش بر سر برنامه موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی، این کشور راه‌های ارتباطی مستقیمی با این کشور دارد و در حال بررسی تمایل پیونگ‌یانگ به گفت‌وگو است. تیلرسون با بیان اینکه این کشور می‌تواند بدون میانجی‌گری چین با مقامات کره‌شمالی به گفت‌و‌گو بنشیند، گفت: ما مستقیما راه‌های ارتباطی خود را داریم.

وزیرخارجه آمریکا در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که رئیس‌جمهور این کشور چندی پیش کره‌شمالی و «مرد کوچک موشکی» را تهدید کرد که با ادامه برنامه موشکی خود خیلی روی کار نخواهد بود. همچنین آمریکا و متحدانش طی هفته‌های اخیر با تشدید تحریم‌ها علیه کره‌شمالی به‌دنبال متوقف‌کردن برنامه موشکی- اتمی این کشور بوده‌اند. در همین حال تیلرسون در سخنان خود درباره واکنش کره‌شمالی به تشدید تحریم‌ها گفت: ما سرگرم بررسی هستیم، پس منتظر خبرهای بیشتر باشید. ما خطوط ارتباطی باز با پیونگ‌یانگ داریم. وضعیت بی‌اطلاعی و بی‌خبری نیست. دو، سه کانال ارتباطی با آنها داریم. وزیر امور خارجه آمریکا افزود: می‌توانیم با آنها حرف بزنیم، داریم با آنها حرف می‌زنیم. این نخستین‌بار است که یک مقام ارشد دولت ترامپ وجود کانال ارتباطی مستقیم بین وانشگتن و پیونگ یانگ را تایید کرده و از گفت‌و‌گوهای مقدماتی با حکومت کره‌شمالی خبر داده است.

ساعتی پس از این سخنان وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تاکید دوباره بر بازبودن چند کانال ارتباطی با مقام‌های کره‌شمالی، یادآور شد که رهبران این کشور نشانه‌ای از آمادگی برای گفت‌وگو در مورد توقف آزمایش‌های هسته‌ای ارائه نکرده‌اند. این بیانیه تصریح می‌کند که مقام‌های کره‌شمالی هیچ ‌نشانه‌ای حاکی از رغبت یا آمادگی برای گفت‌وگو بر سر خلع سلاح هسته‌ای نشان نداده‌اند. خبرگزاری آسوشیتدپرس بیش از یک ماه پیش در گزارشی از گفت‌و‌گوی مخفیانه کره‌شمالی و آمریکا خبر داده بود. بنا بر آن گزارش، فرستاده‌ آمریکا با یک دیپلمات ارشد کره‌شمالی در دفتر سازمان ملل متحد در پیونگ‌یانگ مذاکره کرده است. در همین حال منابع خبری گزارش می‌دهند کره‌شمالی خود را برای یک آزمایش موشکی جدید آماده می‌کند. به گفته مقام‌های کره‌جنوبی، کره‌شمالی چند موشک را از کارخانه‌های ساخت موشک بالستیک خود واقع در پیونگ‌یانگ به مکانی دیگر منتقل کرده است. کره‌جنوبی تاکید کرد که این موشک‌ها از کارخانه‌ای در پیونگ‌یانگ خارج شده است که در حال تولید موشک‌های بالستیک و قاره‌پیما است. گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که این موشک‌ها احتمالا برای یک پرتاب آزمایشی آماده می‌شوند.

به تیلرسون گفتم وقتش را تلف نکند

رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه به پیشنهاد رکس تیلرسون، وزیر خارجه این کشور برای مذاکره با کره شمالی واکنش نشان داد. دونالد ترامپ در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «من به رکس تیلرسون، وزیر خارجه خارق‌العاده‌‌مان گفتم که با تلاش برای مذاکره با مرد موشکی کوچک، دارد وقتش را تلف می‌کند.» وی در ادامه نوشت: «رکس، انرژی‌ات را ذخیره کن. ما کاری که لازم است را انجام خواهیم داد.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها