کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعتراض به کار مفسده‌انگیز برخی مداحان


کد خبر : ۴۱۳۲۸پنجشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۴۱۱۵۱۹ بازدید

نماینده مجلس دهم با انتقاد از روش برخی مداحان گفت: به جلسات عزاداری امام حسین نباید دید مادی داشت اینکه از ابتدا برای روضه خوانی ...

نماینده مجلس دهم با انتقاد از روش برخی مداحان گفت: به جلسات عزاداری امام حسین نباید دید مادی داشت اینکه از ابتدا برای روضه خوانی در این جلسات قیمت تعیین می‎کنند، کار اشتباهی است. این نوع رفتارها در جلسات معنوی فساد برانگیز است.

به گزارش ایسنا، سیدناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه بزرگترین درس عاشورا برای عصر حاضر ایستادگی در مقابل ستمگران است به خبرآنلاین، گفت: در عصری که حسین (ع) قیام کرد هیچ کس جرات امربه معروف و نهی از منکر نداشت. اکنون جامعه به شدت نیازمند امر به معروف است و باید از این حرکت ایشان درس گرفت.

وی افزود: وظیفه سنگینی به دوش هر کدام از ماست؛ مسئولین نباید زیر بار زور بیگانه روند چراکه ملت راضی به این مسئله نیست. در مسائلی مانند برجام باید به داشته‌های خودمان اکتفا کنیم. همانطور که در جنگ تحمیلی همه بسیج شدند و با کمترین سلاح از خاک ایران دفاع کردند.

نماینده فلاورجان ادامه داد: دولت نباید به هیچ وجه در مقابل زیاده خواهی آمریکا کوتاه بیاید؛ اگر متحد باشیم بار دیگر پیروزی را رقم می زنیم.

موسوی لارگانی گفت: یک اشتباه در جامعه در رابطه با نقد و امر به معروف مصطلح شده است که، سری را که درد نمی‎کند، دستمال نمی بندند! این مثل کاملا در این زمان بی‎استفاده است چرا که دولت نیاز دارد در مقاطعی نقد شود. نباید به مسائل روز بی توجه باشیم.

وی در ادامه گفت: درس بسیار مهم دیگر عاشورا، از خودگذشتگی است، اینکه به خاطر باورهاو ارزش‎ها و مسئولیت اجتماعی‎مان، از حق خود، خانواده و فرزندمان بگذریم. مسئولان نباید یک لحظه هم از این امر غافل شوند.

نماینده فلاورجان در ادامه با انتقاد به سبک برخی مداحان در ایام عزاداری امام حسین (ع) افزود: رهبر معظم انقلاب برخی از سبک های عزاداری را رد کردند و فاقد اعتبار دانستند. باید به این مسئله توجه ویژه ای شود چرا که نسل جوان بیشتر جذب جلسات روضه می شود. بهتر است عزاداری ها به همان شیوه سنتی ادامه داده شود و در مجالس روضه علاوه بر ذکر مصیبت از روش زندگی ائمه نیز برای مستمعین بگویند.

وی با بیان اینکه این روزها طرفداران جلسات منبری و وعظ و خطابه کمتر شده است، بیان کرد: شاید یکی از دلایل آن به روز نبودن، مهم نبودن مطالب و جامعه پسند نبودن آن چیزی است که خطبا از تریبون ها عنوان می کنند.

وی در پایان گفت: به جلسات عزاداری امام حسین نباید دید مادی داشت، اینکه از ابتدا برای روضه خوانی در این جلسات قیمت تعیین می کنند، کار اشتباهی است. این رفتارها در جلسات معنوی فساد برانگیزاست.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها