کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

125 سال حبس مجازات مأموران قلابی که از صراف‌ها اخاذی می‌کردند


کد خبر : ۴۱۳۱۹پنجشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵:۴۶۵۵۲ بازدید

مأموران قلابی که به بهانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از چند صرافی، طلافروشی و یک داروخانه سرقت کردند، به حبس و شلاق محکوم شدند.

مأموران قلابی که به بهانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از چند صرافی، طلافروشی و یک داروخانه سرقت کردند، به حبس و شلاق محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار ما، چندی‌پیش صاحب یک صرافی به اداره پلیس مراجعه کرد و گفت: چند نفر تحت عنوان مأمور مبارزه با قاچاق ارز وارد صرافی من شدند و هرچه ارز  در مغازه بود بردند؛ آنها همچنین من را بازداشت و سوار خودرو کردند، هرچه به‌ آنها گفتم کار من قانونی است، به حرف‌های من توجه نکردند و در نهایت پس از طی یک مسافت طولانی من را از ماشین پیاده کردند و آن‌موقع بود که فهمیدم آنها مأمور نیستند و فقط قصد سرقت از مغازه را داشتند. با تشکیل پرونده مأموران جست‌وجوی خود را برای شناسایی مأموران قلابی آغاز کردند در همین حین یک پزشک داروساز به اداره پلیس مراجعه و سرقت مشابهی را اعلام کرد؛ این فرد به پلیس گفت: چند مرد به بهانه مبارزه با کالای قاچاق وارد داروخانه من شدند و داروهای داروخانه را با خود بردند.

هرچه به آنها گفتم داروهای من به صورت قانونی وارد شده‌ است، به حرف‌های من توجه نکردند و مقداری از دارو‌ها را با خود بردند؛ آنها همچنین با ایجاد رعب و وحشت بقیه دارو‌ها را روی زمین ریختند و به وسايل داروخانه آسیب زدند. این در حالی بود که چند صراف و یک طلافروش نیز به اداره پلیس مراجعه و سرقت‌‌های مشابه را به پلیس اعلام کردند. در ادامه رسیدگی به پرونده کارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین‌‌های مداربسته موفق به شناسایی تصویر سارقان مأمورنما شدند. با به‌دست‌آمدن تصویر متهمان، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت‌ آنها شدند و در عملیات پیچیده پلیسی آنها را بازداشت کردند. آنها که ابتدا منکر سرقت شدند، پس از ارائه مستندات از سوی پلیس به چند فقره سرقت اعتراف کردند. مأموران با تکمیل پرونده متوجه شدند متهمان در چند فقره سرقت ٢٢ کیلو طلا، یک‌میلیون‌و ٦٠٠‌ هزار دلار و پنج هزار یورو سرقت کرده‌اند. به این ترتیب برای این متهمان که ١٠ نفر بودند، بابت سرقت و آدم‌‌ربایی کیفرخواست صادر شد و پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی بابایی و مستشار تولیت قرار گرفت.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد؛ سپس شاکیان به ترتیب در جایگاه ویژه قرار گرفتند و با شرح ماجرا شکایت خود را مطرح کردند. یکی از شاکیان که صاحب مغازه طلافروشی بود، به قضات گفت: متهمان پس از ورود به مغازه ٢٢ کیلو از طلاهایم را سرقت کردند؛ آنها خود را به‌عنوان مأمور مبارزه با کالای قاچاق معرفی کردند این در حالی‌ بود که طلاهای داخل مغازه هیچ‌یک وارداتی نبودند. این مرد ادامه داد متهمان علاوه بر خسارات مالی که به من وارد کردند، از نظر روحی نیز به من آسیب رساندند. در ادامه متهمان هریک به ترتیب در برابر قضات ایستادند و دفاعیات خود را مطرح کردند.

یکی از متهمان که عباس نام داشت، به قضات گفت: مدتی پیش با رضا آشنا شدم او خود را مأمور نیروی انتظامی معرفی کرد و از من خواست در این عملیات با آنها شرکت کنم. او حتی به من کارت خود را نشان داد؛ برای همین اعتماد کردم و به این خیال که در حال کمک به قانون هستم، با آنها همکاری کردم. اگر می‌دانستم آنها قصد سرقت دارند، هرگز با آنها همکاری نمی‌کردم. سپس رضا در جایگاه قرار گرفت و پس از اینکه اتهام سرقت را قبول کرد، گفت: مدتی پیش با چهار نفر از دوستانم تصمیم گرفتیم در قالب مأمور و تحت عنوان مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مغازه‌ها سرقت کنیم. برای همین مغازه‌ها را شناسایی و پس از سرقت اموالشان را بین خودمان تقسیم می‌کردیم. با پایان گفته‌های شاكيان و متهمان و ارائه دفاعیات وکلای آنها، قضات وارد شور شدند و در نهایت پنج نفر از متهمان را که فريب رئیس را خورده بودند، تبرئه و پنج نفر دیگر از متهمان را بابت آدم‌ربایی به ١٥ سال حبس، بابت سرقت به ١٠ سال حبس و ٧٤ ضربه شلاق و رد مال محکوم کردند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها