کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت قیمت آهن‌آلات ساختمانی در بازار تهران


کد خبر : ۴۱۲۷۵چهارشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱:۵۱۳۱۹۶ بازدید

در 2 روز گذشته شاهد افزایش قیمت میلگرد در بازار آهن آلات کشور بودیم که این موضوع می‌تواند پیامد هایی از قبیل تحرک بازار و افزایش میزان تقاضا ...
وضعیت قیمت آهن‌آلات ساختمانی در بازار تهرانوضعیت قیمت آهن‌آلات ساختمانی در بازار تهران

آهن‌پرایس- در 2 روز گذشته شاهد افزایش قیمت میلگرد در بازار آهن آلات کشور بودیم که این موضوع می‌تواند پیامد هایی از قبیل تحرک بازار و افزایش میزان تقاضا را در پی داشته باشد. در روز گذشته نیز قیمت های میلگرد آجدار (تحویل درب کارخانه) با افزایش قیمت 20 الی 30 اعلام شد که لازم به ذکر است کارخانه ابهر در روز گذشته افزایش قیمت 50 تومانی نسبت به روز قبل تر داشته است. گفتنی است که قیمت سایر کارخانه های تولید کننده میلگرد ثابت بوده و تغیری نداشته است. بدین منظور که در روز گذشته روند نزولی قیمت ها در بازار میلگرد نداشتیم و تنها قیمت ها یا افزایشی یا ثابت بودند.

اما در ارتباط با قیمت های تیرآهن، باید اعلام کرد که کارخانه های متفرقه کاهش قیمت 5 الی 10 هزار تومانی را داشتند. همچنین قیمت های اعلامی کارخانه ذوب آهن اصفهان برای تیرآهن ها ثابت و بدون نوسان بود. قیمت پروفیل و قوطی نیز در روز گذشته ثابت بود و تنها کارخانه هیربد افزایش قیمت 10 تومانی را داشت. نکته جالبی که در این زمینه باید به آن اشاره کرد، ثابت بودن قیمت هاست. در بازار آهن آلات کشور از سال های دور تا کنون، زمانی که مدتی روند کاهشی را در بازار داشتیم و سپس قیمت ها ثابت می شد، بعد از چند روز که قیمت ها ثابت اعلام می شدند ناگهان بازار دچار افزایش قیمت مجدد می شد. در حال حاضر نیز وضعیت بازار آهن آلات به گونه ای است که قیمت ها چند روزی است که یا ثابت هستند یا روند افزایشی دارند که این موضوع می تواند یک زنگ هشدار جدی برای بازار آهن باشد؛ زیرا با درنظر گرفتن مطلب فوق می توانیم شاهد افزایش مجدد قیمت ها باشیم.

در ادامه ی همین مطلب باید متذکر شویم که کاهش قیمت های اخیر، به دلیل کاهش میزان تقاضا نیست؛ زیرا در هیچ موقع و زمانی بازار آهن با میزان تقاضا ی مردم موازی نشده است. قیمت ها در بازار آهن تهران یا کشور، تنها به دلیل یک سری از فاکتور ها افزایش یا کاهش می یابند. در حال حاضر نیز عده ای گمان می کنند که به دلیل نبود تقاضا در بازار، قیمت ها کاهش یافته اند. این موضوع در حالی است که قیمت ها به دلیل 1-بحران در بازار آهن و فولاد چین، 2-وضعیت بسیار بد سنگ آهن در چین و یا 3-روند قیمت سنگ آهن و آهن اسفنجی در بازار های چین یا بازار های جهانی تغیر می کنند.

پیش بینی می شود که با بهبود در وضعیت بازار سنگ آهن چین و بازار های آهن و فولاد در سطح جهانی، شاهد افزایش قیمت ها در بازار های داخلی نیز باشیم. بنا بر تجربه ی 20 ساله ای که در بازار آهن داریم می توانیم با اطمینان خاطر بگوئیم که بهترین زمان خرید آهن آلات، زمانی می باشد که اولین افزایش قیمت ها را در بازار می بینیم. زیرا بعد از افزایش قیمت ها در بازار، همه آرزوی خرید در همین زمان های روند نزولی قیمت ها را خواهند داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها