کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مدیر هیوندای موتور چقدر حقوق میگیرد ؟


کد خبر : ۴۱۱۸جمعه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶:۱۶۱۲۹۲۲ بازدید

هیوندای برای اولین بار میزان حقوق مدیرانش را به طور عمومی اعلام کرد. براساس اعلام این کارخانه چانگ مونگ کو مدیر هیوندای از بخش خودروسازی و دو بخش دیگر این کارخانه در مجموع ...
مدیر هیوندای موتور چقدر حقوق میگیرد ؟مدیر هیوندای موتور چقدر حقوق میگیرد ؟

هیوندای برای اولین بار میزان حقوق مدیرانش را به طور عمومی اعلام کرد. براساس اعلام این کارخانه چانگ مونگ کو مدیر هیوندای از بخش خودروسازی و دو بخش دیگر این کارخانه در مجموع چهارده میلیارد وون معادل 13 میلیارد و 90 میلیون دلار حقوق گرفته است.

آقای چانگ فرزند بنیانگذار هیوندایی است. او در سال ۲۰۱۳ ۵.۶ میلیارد وون از بخش خودروسازی دریافت کرده است و بخش فولاد و قطعه‌سازی هیوندایی هم هرکدام ۴.۲ میلیارد وون به او پرداخت کرده‌اند. چانگ ایئو سان، نوه بنیانگذار هیوندای هم در سال ۲۰۱۳ یک میلیارد و هشتصد میلیون وون از گروه خودروسازی هیوندایی حقوق گرفت. 

هیوندایی همراه با زیرمجموعه خود کیا پنجمین خودروساز بزرگ جهان است. مقایسه این دستمزدها با حقوق مدیران کارخانه‌های خودروسازی دیگر در جهان جالب است. آلن مولالی، مدیر اجرایی فورد در سال گذشته ۲۳ میلیون و دویست هزار دلار حقوق و پاداش دریافت کرد. 

خودروسازان آسیایی معمولا میزان حقوق مدیران خود را اعلام نمی‌کنند اما نیسان اعلام کرده که به کارلوس گون، مدیر گروه خودروسازی رنو-نیسان ۹۹۸ میلیون ین معادل ۱۰ میلیون و صد هزار دلار در سال ۲۰۱۳ پرداخت کرده است. آکیو تویودا، مدیر گروه تویوتا سال گذشته ۱۸۴ میلیون ین معادل یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار حقوق گرفت. آقای چانگ که ۷۶ سال دارد و از سال ۲۰۰۰ مدیریت گروه هیوندایی را برعهده گرفته است، ۵.۲ درصد از سهام هیوندایی را هم در اختیار دارد که سال گذشته ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون وون سود داشت. 

بسیار موفقیت کنونی هیوندایی در بازار خودرو را مدیون مدیریت آقای چانگ می‌دانند. اگرچه در سالهای اخیر قوی‌تر شدن ارزش پول ملی کره جنوبی و جدی‌تر شدن رقبا باعث شده ستاره اقبال هیوندایی افول کند. این کارخانه پیش‌بینی کرده که افزایش تولیدش امسال از هفت درصد سال گذشته به چهار درصد کاهش یابد. مقام‌های مالی در کره جنوبی سال گذشته قوانین را تغییر دادند و براساس قوانین جدید کارخانه‌ها در کره جنوبی در صورتی که بیش از ۵۰۰ میلیون وون به مدیری حقوق می‌دهند باید مبلغ حقوق و مزایا را سالانه به اطلاع عموم برسانند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها