کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلای جهانی در سرازیری


کد خبر : ۴۱۰۰۹پنجشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰:۱۶۱۰۳۶ بازدید

پس از اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا در بازارهای جهانی با کاهش ر وبرو شده است.
بهای طلای جهانی در سرازیریبهای طلای جهانی در سرازیری

در حالی که فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال همچنان وجود دارد، ارزش دلار در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه با افزایش روبرو شده و این مساله موجب کاهش قیمت طلا در بازارهای بین المللی شده است. قیمت طلا به پایین ترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسیده است.

به گزارش ایران‌جیب و به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1298 دلار رسیده است که این پایین ترین رقم از اواخر اوت به شمار می رود.

افزایش ارزش دلار بار دیگر موجب کاهش تقاضا برای طلا در بازارهای جهانی شده و شاخص سهام آسیا را نیز کاهش داده است.

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست چهارشنبه نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده ولی نشان داده است که احتمال افزایش یک بار دیگر نرخ بهره تا پایان امسال همچنان وجود دارد.

فدرال رزرو آمریکا همچنین قصد دارد برنامه کاهش تراز مالی 4.2 تریلیون دلاری خود را از اکتبر آغاز کند. 11 نفر از 16 سیاستگذار فدرال رزرو آمریکا در این نشست اعلام کردند که نرخ بهره در شرایط کنونی در وضعیت مناسبی قرار دارد و نیازی به تغییر آن نخواهد بود.

پیش بینی می شود بانک مرکزی ژاپن نیز در پایان نشست امروز خود بر ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی تاکید خواهد کرد تا نرخ تورم این کشور افزایش یابد. اقتصاد ژاپن نیز با چالش عدم افزایش نرخ تورم روبرو شده است.

بهبود اوضاع اقتصادی اروپا نیز موجب شده است تا ارزش یورو در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش نسبی روبرو شود.

تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که بانک مرکزی انگلیس در نشست آتی خود نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال اخیر افزایش خواهد داد. البته بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که اقدام بانک مرکزی انگلیس برای افزایش نرخ بهره آن هم در شرایطی که این کشور در حال خروج از اتحادیه اروپا است، اقدامی نادرست خواهد بود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان، نوسانات ارزش دلار و وضعیت تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای نوظهور و در حال توسعه قرار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها