کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لطفا حتما انصراف دهید!


کد خبر : ۴۰۹۹سه شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹:۴۴۵۷۷۲ بازدید

هدفمندی یارانه ها و اجرای فاز دوم آن میراثی بود که از دولت دهم برای کابینه اقتصادی دولت یازدهم باقی مانده، یکی از حساس ترین اقدامات کابینه حسن روحانی است که با ...

هدفمندی یارانه ها و اجرای فاز دوم آن میراثی بود که از دولت دهم برای کابینه اقتصادی دولت یازدهم باقی مانده، یکی از حساس ترین اقدامات کابینه حسن روحانی است که با گذشت ۹ ماه از آغاز فعالیت رسمی، در بوته آزمایش ملت قرار خواهد گرفت.

عملکرد اقتصادی دولت در ماه های اخیر، اگرچه برطبق آمار بانک مرکزی با کاهش تورم همراه بوده است، اما طرح و نحوه اجرای سبد کالا، مباحث مطرح شده پیرامون افزایش قیمت حامل های انرژی، و تناقض گویی های مکرر مقامات اقتصادی دولتی درباره دیگر حوزه های اقتصادی مانند نرخ ارز و خودرو و... نگرانی ها درباره اجرای صحیح مرحله دوم هدفمندی را باعث شده است.

درحالیکه بیشتر نظرسنجی ها ازعدم استقبال لازم برای انصراف از این دریافت نقدی در میان مردم، حکایت می کنند. اما اقدامات دولت دراین باره برای جلب نظر مردم برای خود انصرافی عجیب به نظر می رسد.

زیر نویس کردن توجیهی انصراف از دریافت یارانه در زمان پیک مخاطبان و هنگام پخش برنامه های پرمخاطب تلوزیونی به شکل گسترده پخش می شود از این نمونه ها است. زیر نویس هایی با ادبیات و عجیب که آن را با مسائل اعتقادی مردم مانند ( ایثارگری، افزایش برکت در زندگی روزمره با نگرفتن یارانه!) پیوند زده است باعث بدبینی اکثر خانوارها شده است.

در کنار این تبلیغات رسانه ای، ادبیات تهدیدی وزیر اقتصاد در حاشیه اولین جلسه هیئت دولت در سال ۹۳ مبنی بر جریمه کردن افراد فاقد صلاحیت برای دریافت یارانه ها نیز انتقادهای گسترده ای در سطح اجتماعی به دنبال داشت.مردان اقتصادی و اعضای ارشد دولت در روزهای اخیر با بیان اینکه هرکس درخواست دریافت یارانه را داشته باشد و بعد از پیگیری ها مشخص شود که این یارانه به او تعلق نخواهد گرفت جریمه خواهد شد، به نوعی اعمال فشار برای انصراف از یارانه ها را به متقاضیان وارد کرده بودند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که دولت هنگام توزیع سبد کالا به وضوح نشان داد، اطلاعات کافی و درستی از افراد نیازمند و ثروتمند جامعه در دست ندارد. به طوری که همچنان بسیاری از افرادی که خود را قطعا شامل دریافت این سبد می دانند، از این حق طبیعی و عمومی محروم شده اند و دولت نیز پاسخ مناسبی به این مساله نداده است.

مورد دیگری که باعث بدبینی مردم شده است، شفاف نبودن محل های درآمد پول های انصرافی از سوی مردم است.تیم اقتصادی دولت تاکنون توضیح شفافی در این باره که دقیقا این پول های قرار است در کجا خرج شده و به پیشرفت کشور کمک کند نداده است. در صورت ارائه توضیحاتی در این باره پس از مدتی مردم می توانند به اریابی وعده مسئولین و همراهی خود در انصراف از یارانه ها بپردازند.

دولت قبل از اجرای این موارد باید موضع خود درباره گرانی ها و اينكه قرار است در سال آينده چه ميزان گراني ايجاد شود بايد به مردم اطلاع‌ داده شود تا اينكه مردم بدانند از چه چيزي انصراف مي‌دهند .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها