کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه


کد خبر : ۴۰۸۶۷دوشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۳۸۸۵۷ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش روبرو شده است.

در حالی که نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا قرار است سه شنبه و چهارشنبه برگزار شود، گمانه زنی های مربوط به اجرای سیاست های پولی جدید فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. بر اساس این گزارش آمارهای اقتصادی نشان می دهد که نرخ تورم آمریکا طی ماه اوت به طور غیر منتظره ای افزایش یافته و به 1.9 درصد رسیده است. فدرال رزرو آمریکا دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی را یکی از مهمترین اهداف خود اعلام کرده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را تغییر نخواهد داد ولی زمان و چگونگی اجرای برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را اعلام خواهد کرد.

فدرال رزرو پس از وقوع بحران مالی و اقتصادی 2008 میلادی هزاران میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده تا از رشد و رونق حمایت کند.

این گزارش افزود: قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1316 دلار رسیده است که این پایین ترین قیمت در دو هفته اخیر به شمار می رود.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز دوشنبه با کاهش روبرو شده که علت اصلی این مساله افزایش ارزش دلار آمریکا بوده است.

ارزش دلار در برابر ین ژاپن امروز به بالاترین سطح خود در 7 هفته اخیر رسیده است. ارزش پوند انگلیس نیز به روند صعودی هفته گذشته خود ادامه داده است. ارزش پوند طی هفته قبل در شرایطی با رشد 3 درصدی روبرو شد که بانک مرکزی انگلیس آمادگی خود را برای افزایش نرخ بهره اعلام کرده است.

یک مقام ارشد بانک مرکزی انگلیس تاکید کرده است که نرخ بهره این کشور باید طی ماه های آینده افزایش یابد.

ادامه تنش در شبه جزیره کره نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود. تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که خرده فروشی در آمریکا طی ماه اوت به طور غیر منتظره ای با کاهش روبرو شده است. تولیدات صنعتی آمریکا نیز با بیشترین کاهش از سال 2009 میلادی همراه بوده است. رشد دستمزدها در منطقه یورو نیز در سه ماه دوم امسال به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسیده است.

بانک مرکزی روسیه نیز در تازه ترین تصمیم خود نرخ بهره را از 9 به 8.5 درصد کاهش داده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها