کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش قیمت در بازار آهن ادامه دارد


کد خبر : ۴۰۷۸۸شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵:۵۵۵۴۳۴ بازدید

با توجه به قیمت اعلامی از سوی کارخانه‌ها و عرضه‌کنندگان آهن‌آلات در کشور, با قاطعیت میتوان اعلام کرد روند نزولی قیمت ...

آهن‌پرایس- با توجه به قیمت اعلامی از سوی کارخانه‌ها و عرضه‌کنندگان آهن‌آلات در کشور, با قاطعیت میتوان اعلام کرد روند نزولی قیمت ها همچنان ادامه دارد.

با توجه به برسی نمودار ها و آمار های منتشر شده از وضعيت قیمت ها در بازار میتوان نتیجه گرفت نه تنها شاهد افزایش قیمت در بازار نبوديم بلکه قیمت ها بشدت افت کرده که این امر میتواند ناشی از کاهش خرید مردم , بالارفتن میزان عرضه, افت قیمت در بازار های جهانی اهن و فولاد و کاهش میزان مصرف آهن آلات در کشور باشد.

آهن آلات تولید شده در کارخانه ها در مصارف تولید لوازم خانگی , صنعت خودرو سازی و بخش عمده آن در ساخت و ساز مسکن استفاده میشود. لازم به ذکر است که به دلایلی مختلفی از جمله تمایلی که خریداران به خرید لوازم خانگی خارجی و وارداتی دارند بسیار زیاد است و این امر باعث میشود تا تولید کنندگان داخلی نتوانند به میزان انبوهی اقدام به تولید کنند. تولیدات کم آنها موجب میشود تا میزان مصرفشان از خرید آهن آلات بشدت کاهش یابد. از سویی ديگر, اعطای وام و تسهیلاتی که برای انبوه سازان مسکن کار ساز نبود و نتوانست به درد بساز و بفروش های مسکن بخورد که این امر در نهايت باعث ادامه داشتن روند نزولی در ساخت مسکن شد. مجموع این عوامل و عوامل دیگری باعث میشود تا ميزان خرید آهن آلات در کشور در یک سراشیبی بیافتاد که به همراه آن قیمت ها نیز بشدت کاهش يابند.

درحال حاضر شرایط به نحوی می باشد که عرضه کنندگان اهن الات با اميد آنکه اگر قیمت ها کاهش یابند میزان خرید مردم افزایش پیدا میکند، فعلا قصد افزایش قیمت هارا ندارند. البته باید این نکته را نیز در نظر بگیرم که وضعيت بازار اهن قابل پیش بينى نیست و احتمال افزایش قیمت نیز وجود دارد.

طبق گزارشات و آمار های منتشر شده از وضعیت بازار آهن آلات کشور، روند نزولی قیمت ها در بازار آهن همچنان وجود دارد. با توجه به برسی شرایط موجود در بازار می توان به روشنی اعلام کرد که سیر قیمت ها در بازار اهن الات کشور در طول یک ماه اخیر تا کنون، در یک حالت ثابت یا کاهش بوده و افزایش قیمت چشم گیری در بازار مشاهده نشده است. علارغم اینکه در بازار های داخلی ایران شاهد کاهش قیمت ها هستیم، در بازار فولاد و سنگ آهن چین شاهد افزایش قیمت ها هستیم که این امر میتواند در روز های آتی بر بازار های جهانی تاثیر گذار باشد. همچنین گفتنی است که در هفته ای که گذشت شاهد افزایش قیمت فولاد در بازار چین بوده ایم که این امر میتواند به دلیل افزایش میزان تقاضا و محدودیت های تولید در کشور چین باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها