کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا پس از شلیک موشک کره‌شمالی مجددا افزایش یافت


کد خبر : ۴۰۷۳۵جمعه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰۴۷۰۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز جمعه پس از شلیک موشک کره شمالی بار دیگر با افزایش روبرو شده است.

قیمت طلا که روز گذشته به پایین ترین سطح خود در 2 هفته اخیر رسیده بود، پس از شلیک یک فروند موشک بالستیک دیگر کره شمالی با افزایش 8 دلاری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و کاهش ارزش دلار تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی این فلز گرانبها داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1330 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1315 دلار رسیده بود که این پایین ترین قیمت طلا از 31 اوت به شمار می رود.

پس از شلیک موشک کره شمالی ارزش ین ژاپن و فرانک سوییس با افزایش روبرو شده است. هر دلار آمریکا در برابر 109.55 ین مبادله شده است.

کره‌ جنوبی اعلام کرد، در نخستین ساعات بامداد جمعه، کره شمالی موشک دیگری را از پیونگ‌یانگ به سمت شرق پرتاب کرده است.

در همین ارتباط، توکیو اعلام کرد کره شمالی موشکی را بر فراز شمال ژاپن شلیک کرده که در اقیانوس آرام سقوط کرده است. 

بی بی سی نیز گزارش داد که پس از ورود این موشک به حریم هوایی ژاپن ساکنان مناطق متاثر از آن هشدار خطر دریافت کرده و به پناهگاه‌ها رفته‌اند.

رسانه های ژاپنی اعلام کردند که یک فروند موشک کره شمالی به سمت اقیانوس آرام و بر فراز منطقه "هوکایدو" ژاپن عبور کرده است. 

قرار است شورای امنیت امروز جمعه برای بحث و بررسی درباره آزمایش موشکی کره شمالی تشکیل جلسه دهد.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا طی ماه اوت با افزایش روبرو شده است. این نشانه دیگری از افزایش احتمالی نرخ تورم در اقتصاد آمریکا به شمار می رود.

پیش بینی می شود ترامپ در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که هفته آینده برگزار خواهد شد، درباره مواضع سخت واشنگتن در قبال کره شمالی صحبت خواهد کرد. بانک مرکزی انگلیس در پایان نشست روز پنجشنبه اعلام کرد، نرخ بهره را طی ماه های آینده به شرطی افزایش خواهد داد که رشد اقتصادی و فشارهای تورمی رو به افزایش باشد. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با توجه به افزایش رشد اقتصادی منطقه یورو، احتمالا زمان آن فرارسیده است که بانک مرکزی اروپا برنامه های محرک پولی خود را کاهش دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها