کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ریشه سودهای موهوم و زیان‌های واقعی بانک‌ها


کد خبر : ۴۰۶۹۷چهارشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۳۳۴۳۴۲ بازدید

در حالی که اکثر پیش بینی ها بر افزایش تورم در سال جاری تاکید دارد و کاهش نرخ سود بانکی نیز خطر تورم زایی سیل نقدینگی را افزایش ...

در حالی که اکثر پیش بینی ها بر افزایش تورم در سال جاری تاکید دارد و کاهش نرخ سود بانکی نیز خطر تورم زایی سیل نقدینگی را افزایش داده است، عضو شورای عالی بورس، هدایت نقدینگی به بازارهای جایگزین را راهکار گریز از تورم افسارگسیخته دانست.  

آن گونه که کانال همایش ها و نشست های موسسه نیاوران گزارش کرده، حسین عبده تبریزی در همایش اقتصاد ایران و چالش نظام بانکی در افق 1400 گفت: از دولت یازدهم تفاوت بین نرخ تورم و نرخ سود بانکی شکل گرفت لذا سود واقعی افزایش یافت و یک بدهی در ترازنامه بانک ها شکل گرفت که در برابر آن دارایی وجود نداشت. 
به گفته وی، در سیستم بانکی به علت سودهای موهومی زیان های بالایی داشته ایم و این زیان باید تقسیم شود. مشاور وزیر راه تاکید کرد که اقتصاد سیاسی حکم می کند این زیان به سپرده گذار وارد نشود.

سه معضل پیش روی بانک مرکزی

وی در ادامه به سه اقدام پیش روی بانک مرکزی اشاره و توضیح داد که این سه مورد، اول چگونگی  اعمال نرخ ۱۵ درصد، دوم چگونگی توزیع زیان و ایجاد  اصلاحات و سوم جلوگیری از افزایش تورم افسار گسیخته در کوتاه مدت است. 

وی لازمه موفقیت در اقدام اول را نظارت بانک مرکزی از طریق ساز و کارها و ابزارهای مختلف دانست و در مورد دوم یعنی چگونگی توزیع زیان تاکید کرد که باید دولت دخالت کند. عضو شورای عالی بورس، راهکار گریختن از تورم افسارگسیخته در کوتاه مدت را نیز مدیریت بازارهای جایگزین برای جذب نقدینگی دانست.

نیلی: رفاه گذشته ناشی از رفاه آیندگان بود نه درآمد خودمان

به گزارش اقتصادنامه، مسعود نیلی دستیار اقتصادی رئیس جمهور نیز در این همایش که عصر دوشنبه برگزار شد گفت: نظام بانکی، صندوق های بازنشستگی، بودجه، تولید و اشتغال، آب و محیط زیست، 6 چالش پیش روی اقتصاد ایران هستند. به اعتقاد نیلی در گذشته رفاهی داشتیم که ناشی از مصرف آب و پول صندوق ها بود و در واقع رفاه گذشته ناشی از رفاه آیندگان بوده نه درآمد خودمان! نیلی همچنین توضیح داد که تولید سرانه ما ۷۰ درصد سال ۵۵ است ولی مصرف سرانه افزایش یافته است. به اعتقاد وی این رشد مصرف ناشی از استفاده از دارایی های مالی و طبیعی است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها