کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

همدان‌گردی چقدر برایتان آب می‌خورد؟


کد خبر : ۴۰۶۴۲سه شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷:۰۴۲۷۴۶۹ بازدید

ایران به خاطر قدمت تاریخی اش آثار باستانی زیبا و فاخر بسیاری دارد، اما متاسفانه ...عده ای تمام دیدنی های ایران را محدود به دو ...
همدان‌گردی چقدر برایتان آب می‌خورد؟همدان‌گردی چقدر برایتان آب می‌خورد؟

سمیه محمدنیا حنایی- ایران به خاطر قدمت تاریخی اش آثار باستانی زیبا و فاخر بسیاری دارد، اما متاسفانه ...عده ای تمام دیدنی های ایران را محدود به دو شهر اصفهان و شیراز می دانند. در این سفر قصد داریم شما را به موطن مادها یعنی همدان، دعوت کنیم. پیشنهاد سفر امروز در واقع برای هفته آینده طراحی شده است. 

همدان شهری بادخیز و کوهستانی با آب و هوایی تقریبا سرد است. بنابراین بهترین فصل مسافرت به این شهر تابستان است. تاریخ بنای این شهر که جزو قدیمی ترین شهرهای ایران محسوب می شود بنا به روایت «هردوت» به هشت قرن قبل از میلاد مسیح می رسد. همدان و شهرها و روستاهای اطراف آن در واقع گنجینه ای باارزش از آثار باستانی ایران هستند. به علت دوری آن ها از هم پیشنهاد می شود سه روز در همدان بمانید و هر روز به یکی از مکان های گردشگری بروید و شب دوباره به اقامتگاه خود بازگردید.
اسکان در همدان به چندین صورت امکان پذیر است: می توان به هتل، هتل آپارتمان یا آپارتمان های مبله با امکان رزرو اینترنتی اشاره کرد. نرخ اجاره این آپارتمان ها که با مجوز سازمان گردشگری است از 200 هزار تومان شروع می شود و به 400 هزار تومان برای هرشب می رسد. آپارتمان که امکانات در حد خیلی خوب دارد و برای کودکان تداعی کننده منزل است مناسب به نظر می رسد. علاوه براین امکان طبخ آسان با وجود وسایل لوکس آشپزخانه نیز فراهم است.

روز اول: غار علیصدر

غار علیصدر

غار علیصدر در 70 کیلومتری همدان و در روستایی با همان نام واقع است. این مکان در مقایسه با  غار «بوکان» در استرالیا و «مولیس» در فرانسه بزرگ ترین غار تالابی کره  زمین به شمار می آید. دمای آن در تمام فصول تقریبا ثابت و حدود 20 درجه است. نفوذ اسید ضعیف محلول در آب به دیواره های آهکی باعث به وجود آمدن مجسمه هایی منحصربه فرد وطبیعی شده است. غارپیمایی در علیصدر با قایق سواری انجام می شود. بهای بلیت 35 هزارتومان برای هر نفر است. زمان بازدید غار از ساعت 7 تا 20 است و رفت و برگشت تقریبا 6 ساعت طول می کشد. بنابراین در عصر و شب بعداز یک استراحت کوتاه فرصت برای همدان گردی وجود دارد. آرامگاه ابوعلی سینا و باباطاهر از بهترین گزینه های همدان گردی هستند.
 
روز دوم منطقه گردشگری گنج نامه

آبشار گنجنامه - همدان

دهکده توریستی گنج نامه در 9 کیلومتری همدان قرار دارد.  جاذبه تاریخی آن کتیبه های حکاکی شده گنج نامه، بر صورت صخره ای کوه الوند است اما همه چیز به این مکان دیدنی ختم نمی شود.در این دهکده وسایلی برای تفریحات ورزشی نیز مهیا شده است که می توان به پیست اسکی، تله سیژ، تله کابین، تله اسکی، سورتمه ریلی و پل معلق در ارتفاع 200 متری اشاره کرد. قیمت استفاده از این امکانات از 12 هزارتومان تا 26 هزارتومان متغیر است. براساس پیش بینی هواشناسی، در آخرین هفته شهریور ماه دمای همدان بین 24 تا 28 درجه سانتی گراد خواهد بود.
 
روز سوم سفر به ملایر، یک تیر و چند نشان

ملایر باستانی ترین شهر استان همدان اثری به قدمت دوران مادها دارد. فاصله ملایر تا همدان حدود 86 کیلومتراست. در کیلومتر 25 این جاده، آتشکده و قلعه نوشیجان قراردارد. از دیگر جاذبه های گردشگری ملایر، یخچال میرفتاح، بوستان سیفیه، تپه باستانی پاتیه، موزه لطفعلیان، بازار سنتی و مقبره سیف الدوله است. برای گردش در شهر و اطراف ملایر یک روز کامل وقت لازم داریم. از آن‌جایی که ملایر دارای اقلیم کوهستانی است گردش در اطراف شهر موجب گرمازدگی نمی شود خصوصا این که بیشترین دمای پیش بینی شده برای ملایر در بازه زمانی هفته پایانی شهریور 26 درجه سانتی گراد است.

باغ و مقبره سیف‌الدوله



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها