کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس با احتیاط وارد سال 93 شد


کد خبر : ۴۰۵۹چهارشنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳:۱۶۱۶۹۲ بازدید

در جریان معاملات اولین روز کاری بازار سرمایه در روز سه شنبه ، شاخص بورس با کاهش 0.87 واحدی همراه بود.

در جریان معاملات اولین روز کاری بازار سهام در سال جدید، شاخص بورس که معاملات را با حرکت آرام و رو به بالا شروع کرده بود در پایان با کاهش ۰.۸۷ واحدی در ارتفاع ۷۹ هزار و ۱۴ واحد باقی ماند.

دیروز همچنین ۴۲۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۲۴ میلیارد تومان در ۴۳ هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد و نماد معاملاتی شبندر، وبملت و پارسان بیشترین تاثیر منفی و نماد معاملاتی وبصادر، اخابر و سفارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روند حرکتی دماسنج بازار سهام در پنجمین روز سال جدید داشتند.

بازگشایی و توقف نماد ۱۸ شرکت در اولین روز معاملاتی سال جدید

در اولین روز معاملاتی سال ۹۳، نماد معاملاتی ۳ شرکت متوقف و نماد ۱۵ شرکت بازگشایی شدند.
در اولین روز معاملاتی سال جدید نماد معاملاتی بانک سینا با توجه به ابهام در پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ متوقف شد.

توقف نماد معاملاتی حق تقدم شرکت سیمان کردستان و بین المللی محصولات پارس و نیز بازگشایی نماد معاملاتی شرکتهای لبنیات کالبر، سرمایه گذاری آتیه دماوند، صنعتی مینو، حق تقدم شرکت پاکسان، سرماآفرین، بانک پاسارگاد، داروسازی اسوه، سرمایه گذاری اقتصاد نوین و بیمه سامان از دیگر پیغام‌های ناظر بازار در پنجمین روز سال ۹۳ بود.

همچنین امروز نماد معاملاتی شرکتهای سرمایه گذاری اعتبار ایران، سرمایه گذاری پردیس، نفت بهران، حمل و نقل توکا و حق تقدم شرکت حمل و نقل توکا و حق تقدم استفاده نشده شرکت ایران دارو بازگشایی و آماده انجام معامله شدند.

حداقل سرمایه تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری ۴ برابر شد
شورای عالی بورس و اوراق بهادار با استناد به اختیارات بند (ب) مادۀ ۴ قانون توسعۀ ابزارها و نهادهای مالی جدید، حداقل سرمایۀ لازم برای تشکیل صندوق های سرمایه گذاری را افزایش داد.

بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، حداقل سرمایه لازم برای تشکیل صندوق های سرمایه از ۵۰۰ میلیون تومان به دو میلیارد تومان افزایش یافت.

در بند (ب) ماده ۴ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید به شورای عالی بورس و اوراق بهادار اجازه داده شده است که بر اساس تغییرات نرخ تورم، حداقل سرمایه لازم برای تشکیل صندوق­ های سرمایه‌ گذاری را افزایش دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها