کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فرار از طوفان ...!


کد خبر : ۴۰۵۴۶یکشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰:۵۹۲۴۸۵ بازدید

روز گذشته فرودگاه بین‌المللی فورت‌لودردال فلوریدا و خیابان‌های شهر مملو از مسافرانی بود که در حال ترک شهر بودند. با نزدیک‌شدن طوفان «ایرما» به ...
فرار از طوفان ...!فرار از طوفان ...!

آرمان- روز گذشته فرودگاه بین‌المللی فورت‌لودردال فلوریدا و خیابان‌های شهر مملو از مسافرانی بود که در حال ترک شهر بودند. با نزدیک‌شدن طوفان «ایرما» به جزیره کوبا و ایالت فلوریدای آمریکا، چند‌میلیون نفر از مناطق در معرض خطر تخلیه شدند.

طوفان عصر دیروز به سواحل شمالی جزیره کوبا و سرعت بادهای آن به 250 کیلومتر در ساعت رسید. تاکنون یک‌میلیون نفر از شرق و مرکز این جزیره تخلیه شده‌اند. پیش‌بینی شده بود که ایرما شنبه‌شب به ایالت فلوریدای آمریکا برسد و به همین علت تخلیه ساکنان آن از روز چهارشنبه سرعت گرفته است و تاکنون 5‌میلیون و 600‌هزار نفر از این ایالت تخلیه شده‌اند. با نزدیک‌شدن طوفان ایرما، ساکنان فلوریدا در حال فرار از این ایالت هستند که باعث شده است صدها کیلومتر راه‌بندان در جاده‌های فلوریدا و صف‌های طولانی در برابر پمپ‌بنزین‌ها ایجاد شود و مردم ساعت‌ها برای سوختگیری خودروهایشان در صف منتظر بمانند.

پیش‌تر فرماندار این ایالت اعلام کرده بود همه ساکنان فلوریدا باید خود را برای تخلیه خانه‌هایشان آماده کنند. «ریک اسکات» فرماندار شهر فلوریدا روز جمعه اعلام کرد که با نزدیک‌شدن طوفان ایرما، همه 20‌میلیون شهروند ساکن این ایالت باید آماده تخلیه شوند. وی با هشدار نسبت به پیامدهای سهمگین این طوفان، در پیامی به مردم این ایالت گفت: هشدارها را نادیده نگیرید. به یاد داشته باشید که می‌توانیم خانه شما را بازسازی کنیم، ولی زندگی‌تان را نه. گفتنی است ارتش آمریکا روز جمعه تلاش برای بسیج هزاران نفر از نیروهای خود و به‌کارگیری تعدادی کشتی بزرگ برای کمک به تخلیه ساکنان مناطقی را آغاز کرد که بر سر راه طوفان ایرما قرار دارند.

این وضعیت در حالی است که دولت آمریکا هنوز نتوانسته مبلغ مورد نیاز برای بازسازی خرابی های طوفان هفته گذشته در تگزاس را فراهم کند.تخمین زده شده که بازسازی خرابی های بجا مانده از طوفان هاروی بیش از ۷۵ میلیارد دلار بودجه نیاز دارد. از سوی دیگر گزارش می شود که یک طوفان دیگر که «خوزه» نامگذاری شده، در فاصله‌ای دورتر در اقیانوس اطلس در پشت ایرما شکل گرفته و انتظار می رود در ادامه هفته به طوفان فوق استوایی بدل شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها