کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مجوز واردات 3 برند آب معدنی تعلیق شد


کد خبر : ۴۰۴۹۶جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۲۵۲۴۶ بازدید

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی می گوید، در راستای شعار امسال و حمایت از تولید و اشتغال داخلی، مجوز واردات سه برند آب معدنی تعلیق شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی می گوید، در راستای شعار امسال و حمایت از تولید و اشتغال داخلی، مجوز واردات سه برند آب معدنی تعلیق شد.

«پیمان فروهر» امروز(جمعه) درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: مجوز واردات سه برند آب معدنی اروپایی « اویان» ، « بادویت » و «پریر» از حدود دو ماه پیش و با دستور سازمان غذا و دارو تعلیق شد.

به گفته وی، این سه برند پیش از این قاچاق محسوب می شدند و واردکنندگان آنها از حدود بهمن ماه پارسال برای مجوز واردات اقدام کرده بودند؛ اما در راستای حمایت از کار و تولید ایرانی، واردات آنها ممنوع شد.

این مقام مسئول بیان داشت: سایر آب معدنی های خارجی موجود در بازار نیز قاچاق محسوب می شوند که شاخص ترین آنها برند «ووس» نروژ است و بیشتر در مناطق یک تا سه تهران فروخته می شود؛ همچنین بخشی دیگر برند پریر است.

وی افزود: سایر برندهای خارجی آب معدنی که گاهی اوقات در بازار دیده می شود، نیز قاچاق هستند که البته به میزان ناچیز در بازار وجود دارد.فروهر با اشاره به قیمت بالای این آب معدنی ها که از 200 هزار ریال شروع می شود، تصریح کرد: مصرف کنندگان این آب ها در حقیقت پول برند می پردازند و تفاوت کیفی چندانی با آب های معدنی داخلی کشورمان ندارند؛ این ارقام با لحاظ کردن تعرفه های گمرکی و هزینه های ورودی به کشور اعلام می شود.


تولید سالیانه 1.4 میلیارد لیتر آب بسته بندی در کشور

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی با اشاره به تولید سالیانه یک میلیارد و 300 تا یک میلیارد و 400 میلیون لیتر آب بسته بندی در کشور، تصریح کرد: تنها 2.7 درصد جمعیت کشور مصرف کننده آب بسته بندی تولیدی داخل هستند و مصرف کننده زیادی در کشور ندارد؛ بر این اساس انتظار می رود آنچه اکنون به عنوان آب بسته بندی از اروپا وارد می شود نیز در حجم های بسیار پایین باشد.

فروهر تصریح کرد: بیش از 98 درصد محصولات تولید شده در داخل به فروش می رسد و 2 درصد دیگر آن صادر می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: از دید انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی، واردات این کالا نه تنها ایراد و اشکالی ندارد، بلکه بسیار هم خوب است؛ زیرا مصرف کننده داخلی با مقایسه تفاوت قیمت نمونه مشابه ایرانی با خارجی، به محصول ایرانی گرایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون چهار شرکت بزرگ بین المللی در ایران به تولید آب بسته بندی مشغولند و تولیدات خود را با رعایت همه استانداردهای بین المللی بطور متوسط 10 هزار ریال در هر بطری می فروشند؛ در حالی که کیفیت آب تولیدی هیچ تفاوتی با آب بسته بندی خارجی ندارد و با انجام همان فرآیندها و رعایت همان استانداردها تولید می شود.

فروهر تاکید کرد: آب بسته بندی صنعتی آسیب پذیر در ایران است و شواهد نشان داده با کوچکترین کاهش در درآمدهای مردم، نخستین چیزی که از سبد خانوارها حذف می شود، آب بسته بندی است؛ زیرا آب شرب لوله کشی شهری در منازل اکثر خانواده ها وجود دارد.

به گزارش ایرنا، فروهر چندی پیش به ایرناگفته بود، با توجه به مصرف داخلی، تنها 2 درصد آب بسته بندی کشور در سال های اخیر به بازارهای عراق، افغانستان و ترکمنستان صادر شده است؛ هرچند به دلیل حجیم و سنگین بودن بسته بندی ها که افزایش کرایه حمل را به دنبال داشته، شاهد کاهش صادرات آنها در سال های اخیر بودیم.

دبیر انجمن تولید کنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی خاطرنشان کرد: سال 1395 ارزش صادرات این محصولات نزدیک به یک میلیون و 700 هزار دلار بوده است.
وی افزود: نبود حمایت از بازار این محصول و نبود زیرساخت های ریلی و جاده ای مناسب، همچنین نا امنی های موجود در عراق و افغانستان با توجه به حضور داعش و طالبان، کاهش سهم ایران را از این بازارها به دنبال داشته و در این میان ترکیه عملکرد موفقی داشته است.

فروهر ادامه داد: برای کسب بازارهای بیشتر و افزایش سهم صادراتی، نیازمند بازاریابی مناسب هستیم؛ در این زمینه شرکت های حاضر در کشورمان باید نسبت به حضور در نمایشگاه های مختلف با اجاره غرفه ها، غرفه آرایی مناسب و ارسال محموله های مختلف به بازارهای هدف صادراتی اقدام کنند؛ این در حالی است که شرکت های داخلی گاهی اوقات برای پرداخت هزینه های آب و برق یا دستمزد کارگران خود نیز با مشکل مواجه اند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها